2009. március 10., kedd

Mákos guba


Igen, én is szeretem a mákos gubát!
Már többször gondolkoztam azon, hogy milyen hatással vannak ránk a reklámok! Hát vannak!
Évek óta nem ettem mákos gubát, igazából eszembe sem jutott! A média befolyásoló hatásának köszönhetően, miután minden nap többször felhívja a figyelmemet a fiatalember, hogy márpedig ő szereti a mákos gubát, a sárga villamos és az Erős Pista társaságában, "kénytelen" voltam csinálni :)
Jól emlékezetem, nagyon finom és, hogy milyen egyszerű elkészíteni az már szinte nevetséges.
Hogy mi kell hozzá? Pár szikkadt kifli, egy kis tej, egy kis cukor, és természetesen mák!
A kifliket kb. centis karikákra vágom, és egy nagyobb tálba teszem. A tejet, a cukorral, vaníliacukorral, felforralom, és a kiflire öntöm. Hogy mennyi tej kell azt pontosan nem lehet meghatározni, mert annyi kell amennyit felvesz a kifli. Én nyolc kifliből készítettem, kevés lett a több mint 5 dl tej, így mikróba még melegítettem egy kevés tejet és ráöntöttem (ebbe már nem tettem cukrot).
A mákot megdaráltam, hozzátettem egy kevés porcukrot és a tejes kiflire teszem. Alaposan összekeverem, nem gond ha mancsos lesz szerintem úgy még jobb is.
Egy kivajazott tűzálló tálba teszem az egészet. Pár pici kocka vajat teszek a tetejére, és 200 C-os sütőben kb. 35 perc alatt pirosra sütöm.
Édes, itt-ott krémes, nagyon finom és egyszerű desszert!
Nem kell, hogy az életünket a reklámok befolyásolják, de ebben az esetben nyugodtan hallgassunk a fiatalemberre, és együnk mákos gubát!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...