2011. június 3., péntek

Rizsgombóc olaszosan

A maradék varázsa mindig gyönyörködtet. A tegnapi ebédről maradt egy jó adag rizs, amihez vagy kellett volna csinálni valamit, vagy az "ebek"-re bíznánk a sorsát.
Most azonban teljesen új életre kelt, egy teljesen új ruhában :)
Mindenek előtt elkészítettem a paradicsomszószt, már igazi paradicsomból. Reggelente, Kistücsökkel a piacra szoktunk besétálni, mert akkor még elfogadható az idő, és így egyszerre mindig csak kevés dolgot kell vásárolni, ezért minden, mindig friss itthon.


Ma reggel paradicsomot vettünk, jó húsosat. Ebből készült a paradicsomszósz. Ekkor még nem tudtam, hogy mi lesz hozzá, egyszerűen tésztára akartam tenni, de mikor megláttam a rizst felcsillant egy ötlet.
A szósz elég hosszú ideig készül, mert a savakat ki kell főzni belőle. Összevágom, sóval, szeletelt fokhagymával és friss bazsalikommal felteszem lassú tűzön főzni. Most ebbe nem került hagyma. Addig fő, míg sűrű szósz nem lesz belőle. Nekem még ilyenkor is egy kicsit savas az íze ezért egy pici nádcukrot szoktam hozzá tenni.
A rizst fűszerezem, friss bazsalikommal, parmezánnal, sóval, borssal és egy nagyon kevés balzsamecettel. Egy kisebb paradicsomot kimagozok és a húsos részét apróra vágom, ez is megy a rizsbe. Egy egész tojást belekeverek és ebből készülnek a golyók. Mindegyik közepébe kerül egy mozarella golyócska, és beleforgatom zsemlemorzsába.
Forró olajba kisütöm a golyókat, de egyszerre 3-4 darabnál többet nem teszek bele, mert akkor az olaj nagyon lehűl és csak felszívja a rizs az olajat, és nem szép pirosra sül :)
A paradicsomszószra teszem a rizsgombócokat, és mellé kerül még a fokhagymával-petrezselyemmel-sóval elkevert tejföl.
Annak ellenére, hogy a sütés ebben a nagy melegben nem túl előnyös foglalatosság, nagyon finom, ezért érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...