2010. július 11., vasárnap

Quesadilla reggelire


Reggel arra ébredtem, a tegnapi gyomorterhelő diplomaosztó buli után, hogy valami egyszerűt és könnyűt szeretnék enni.
Tegnap a piacon vettem egészen friss, zsenge cukkinit és valahogy ezt bele szerettem volna szőni a mai napi étkezésbe. Így a reggelit is ezzel kezdtem. Vékony karikákra szeleteltem és megsóztam egy kicsit.
A tortilla lap egyik oldalát megkenem vajjal, mert így sokkal finomabb,ropogósabb lesz a külseje. Szépen előkészítem a hozzávalókat, sózott cukkini, zsenge újhagyma, jó sok sajt, majd valamilyen zöldfűszer. Most bazsalikom került rá, mert egy kicsit túlburjánzott a bazsalikom, meg kellett ritkítani :)
Reggel voltam a Magyarok Vásárán és vettem isteni kecskesajtot, így elkerülhetetlen volt, hogy ebből is kerüljön bele :)
Kivételesen nem melegítem elő a serpenyőt, mert a fokozatos melegedés szükséges a "töltelék" elkészüléséhez. Ezzel a módszerrel, roppanós lesz a zöldség és olvadt a sajt.
Vajjal lefelé teszem a tortilla lapot a serpenyőbe, szépen egymás után rápakolom a hozzávalókat. Cukkini (egy réteg elég, és így át is tud sülni), hagyma, só, sajt, bazsalikom, kecskesajt. Befedem a másik tortilla lappal és szépen lassan elkezdem melegíteni.
Mikor már hallom, hogy a vaj serceg, akkor veszem fel a gázt és kezdődik a pirítás :)
Óvatosan, mint a palacsintát nézegetem, hogy megpirult-e az alja. Ha igen, akkor ügyesen egy lapát segítségével megfordítom. Ezt a felét is szép pirosra sütöm.
Deszkán négyfelé vágom és már fogyasztható is :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...