2010. december 4., szombat

Hummusz

Tegnap a bioboltban kezembe akadt a csicseriborsó. Gyorsan döntöttem, szombaton "keleti" ebéd lesz.
Miután a csicseriborsó egyszerre tartalmaz fehérjét, szénhidrátot, B1 és B6-vitamint, folsavat, illetve ásványi anyagokból magnéziumot, vasat és cinket, ezért nem lehetett kérdés, hogy egy egészséges ebédet kerekítsek belőle.


A falafel az egyik kedvenc ételem, és ezt csak koronázza, a hummusz. Lehet furcsán hangzik egy ilyen, tulajdonképpen party-ételekből álló ebéd szombatra, de én néha szeretek nem feltétlen "komoly" ételt ebédelni.
A falafel receptjét már korábban feltettem a blogra, azt most nem ismételném, itt megtalálható.
A hummuszhoz a csicseriborsót egy egész éjszakán át áztatni kell, mert különben sosem fő meg :) Lehet konzervből is készíteni, lényegesen gyorsabb, de én így jobban szeretem.
Minden esetben, azt a levet amiben a csicseriborsó ázott, le kell önteni és friss vízben kell megfőzni, mert a nyers zöldség, kiázott leve emészthetetlen méreganyagot tartalmazhat.
Felteszem főzni, egy kevés sóval és várok, várok, várok :) Tipikus, hogy mindig, mikor már megfőtt akkor jut eszembe, hogy kuktában mennyivel hamarabb elkészült volna :)
Robotgépben pürésítem a borsót, öntök hozzá olíva olajat, egy pici ásványvizet és 4 evőkanál tahinit (szezámmagkrémet). Fűszerezem sóval, római köménnyel, oregánóval, cayenne borssal és két evőkanál citromlével. A robotgépben "habosra" keverem.
Egy-két órát hagyom állni, mert az ízeknek össze kell érniük, de ha áll egy éjszakát, még finomabb.
Falafel, hummusz, görög joghurt és valamilyen zöldség (uborka vagy paradicsom) tökéletes, könnyű ebéd még szombatra is!

/Hozzávalók: 250 g csicseriborsó, 4 ek tahini, 2 ek citromlé, olíva olaj, ásványvíz, oregíno, római kömény, cayenne bors, só)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...