2010. december 5., vasárnap

Rizottó padlizsánnal

A múlt héten előrelátóan eltettem a fagyasztóba a megmaradt húslevest, így ma nem volt kérdés, hogy mivel készítem a rizottót.


Gyönyörű padlizsánt kaptam a piacon, és már kész is volt fejben, a rizottó "feltétje".
Első lépésként a padlizsánt, kockákra vágom, és besózom.
A rizottóhoz póréhagymát használtam, mert sajnos a szegedi hagymám elfogyott, és az itteniek valami megmagyarázhatatlan okból kifolyólag, bocsánat, de büdösek. Büdös, mikor vágom és mikor fő, akkor valami rémisztő. Valószínű vegyszer lehet a ludas a dologban, és sajnos itt "tájon" nem lehet kapni salotta hagymát, ezért maradt a póréhagyma. Apróra vágom és beledobom az olíva olajba. Hagyom párolódni.
Ha már megpuhult, mehet bele a rizottó rizs. Ezt egy picit megpirítom, majd egy deci borral felengedem.
A húslevest felmelegítettem, mert a rizottót mindig meleg lével kell felengedni, a cél gyorsabb elérése érdekében :)
Folyamatos keverés és leves adagolás mellett megfőzöm a rizst. Sózni óvatosan kell, mert a leves ad az ételnek egy telített alapízt, és el lehet rontani a megszokott mennyiségű sóval.
A padlizsánt időközben megpirítom olíva olajon, és egy tányérra szedem. A paradicsomkonzervet, beleöntöm az edénybe amiben a padlizsán sült. Két gerezd fokhagymát szeletelek bele (Figyelem! Már csírázni kell a fokhagymát), sózom és bazsalikom levelet teszek bele. Ezt hagyom egyet rottyani, majd beleteszem a padlizsánt és mire a rizs elkészül a szósz is összeáll.
Mikor kész a rizs, leveszem a tűzről, egy kevés vajat és reszelt parmezánt keverek bele.
Nem keverem össze a paradicsomos szószt és a rizottót, mert nem lenne szép :) ezért csak ráhalmozom.
A tetejét parmezánfográccsal díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...