2010. december 15., szerda

Zöldséges curry leves

Biztos mindenki érezte már a torkában azt a kis betegség gombócot, ami bármelyik pillanatban robbanhat és akkor ott a "baj".
Na hát, én ma ezt éreztem, már déltől. Délután ledőltem, hátha csak tévedés, de nem! Ébredés után még mindig ott volt :) Innentől már csak az járt a fejemben, hogy MEGELŐZÉS! mindent megtenni azért, hogy ez a gombóc ne tudjon érvényesülni. Sikerült!



A legjobb gyógyír, ugye az öregek szerint is egy jó adag leves, ha lehet húsleves. Én ezt az ezer éves "tudományt" kicsit felülírtam. Semmi hús, semmi hagyomány. Egyszerűen csináltam egy fűszeres indiai zöldséglevest. Forrón, fűszeresen életmentő, igaz a cayenne bors kicsit megcsúszott, de ez talán még erősítette a gyógyító hatást!
És, hogy mennyire bonyolult? Hát semennyire, sőt nagyjából előkészítéssel együtt egy óra alatt kész.
Két nagyobb szál répát, egy negyed kelkáposztát, két kisebb fej lilahagymát, 2 gerezd fokhagymát megtisztítok és feldarabolok.
Olajban "átmelegítem" a fűszereket: gyömbér, római kömény, kurkuma, fahéj, garam masala, mustárpor, cayenne bors. Hogy miből mennyit? arra nincs recept, ízlés szerint, ki melyik ízt kedveli jobban.
Ebbe a forró egyvelegbe beletöröm a fokhagymát és azonnal a hagymát is belerakom, nehogy megégjen a fokhagyma, mert akkor keserű lesz. Átforgatom és mehet bele a répa és a kelkáposzta. Ezeket is alaposan átmelegítem és átforgatom a fűszerekben. Nagyjából fél deciliter paradicsomszószt öntök bele, amivel szintén megvárom míg újra átforrósodik.
Ekkor megy rá a forró víz. Nagyjából 1,5 liter. Csak ekkor sózom és hagyom, hogy szépen megfőjön.
Azt tudom, hogy indiai a leves, és "hivatalból" lencse kéne bele, de most nem volt kedvem megvárni az áztatási időt, így csaltam egy kicsit és bab került bele. A konzerv babot alaposan lemosom és csak akkor tetszem bele a levesbe, mikor már az teljesen kész van, mert a babnak csak át kell melegednie.
A babbal együtt felforralom és azonnal, forrón tálalom, ha lehet friss, ropogós kenyérrel!
Életmentő és nagyon finom :)

/Hozzávalók: 2 szál répa, negyed kelkáposzta, 2 doboz vörös bab, 2 kisebb fej lilahagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1/2 dl paradicsompüré, gyömbér, római kömény, kurkuma, fahéj, garam masala, mustárpor, cayenne bors, só/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...