2009. szeptember 1., kedd

Piros tészta piros szósszal


Nagyon szép padlizsánt kaptam a piacon, és még mindig van a kertben cukkini ezért mára egy tuti kis tésztás vacsit dobtam össze.
A padlizsánt szokás szerint kockákra vágom, és besózom, ami legalább fél órát pihen egy szitában, hogy keserű leve távozzon :) a cukkinit is kockára vágom.
A tészta vizét felteszem főzni, és mire megfő a tészta kész is a vacsora.
Forró serpenyőbe olíva olajat öntök, mikor kellően meleg beledobom a zöldségeket. Sózom és bazsalikomot szórok rá. Szép pirosra sütöm a padlizsánt meg a cukkinit, mert akkor igazán jó, ha egy picit karamellizálódik a zöldség.
Mikor már kész, ráöntöm a paradicsomszószt, beletörök egy gerezd fokhagymát és átforralom. Egy kevés tejszínt keverek bele, mert attól krémesebb lesz.
Miután piros a szósz, piros tésztát választottam hozzá. De nem paradicsomosat, hanem pepperónisat, mert a csípős tészta ad, még egy kis pluszt az ételhez.
Annyira éhes voltam, és úgy siettem a evéssel, hogy mikor megnéztem a képeket akkor jutott eszembe, hogy nem tettem rá parmezánt :)
Szóval ami a képen nem látható - a szakácsnő szétszórtsága miatt - a reszelt parmezán, ami nélkül ugyan finom, de semmiképp nem illik lehagyni :)

/1 db padlizsán, 1 db cukkini, 1 doboz paradicsom, 1 gerezd fokhagyma, 3 ek tejszín, só, oregánó, 250 g pepperónis tészta/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...