2010. június 5., szombat

Mikor méregdrága, de ízetlen az eper!


Sajnos méregdrága, és ennek ellenére senki nem garantálja, hogy tökéletes eper ízű a szabadföldi eper. Oké tudom betudható ez a sok esőnek és kevés napsütésnek. Azt is tudom, hogy drága, mert nem túl kellemes szedni, de valahogy kéne egy kis különbséget tenni köztük. A legjobb kifejezés talán az "osztályozás". Semmi más dolga nem lenne a termelőnek csak annyi, hogy megkóstolja és úgy árazza be. Akkor mindenki tudná, hogy a drága az eper, ami kevésbé drága az eper-szerű ízű.
Na, ma beleszaladtam a drága, de ízetlen eperbe. Gyönyörű volt és ára is arra utalt, hogy tökéletesek. Tévedtem. Ja, hogy miért nem kóstoltam meg?? Vicces, valaki megengedte volna?
Hazaértem és kiderült a turpisság, szép, szép, de ehetetlen.
Természetesen nem dobunk ki semmit, mert ugye köztudott, hogy egy kis cukor mindenből ki tudja hozni, azt a kevés jót is ami benne van.
Az egy kg epret megmostam, feldarabolta és 30 dkg nádcukorra feltettem főzni. Egy mokkáskanál citrom aroma is került bele. Addig főztem, amíg egyet nem rottyant. Ez kb. 10 perc.
Ez nem dzsem vagy lekvár. Ez egyszerűen egy hűtőben eltartható alapanyag, aminek így remek eper íze lett.
Ezt fogom használni reggel a zabpehelyhez, ebből készítem majd a fagyit, illetve tökéletes lesz gyümölcsrizshez vagy tortakrémbe.

2 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Ha Pest környéki vagy, érdemes kimenni Tahiba, Dunabogsányba, vagy a Szentendrei-szigetre. Az eperföldek mellett vagy házak előtt sorban ülnek az emberek és nagyon finom, hibátlan epret árulnak, alkudni is lehet. Én ma vettem 5 kg-t 2500 pénzért, be is főztem belőle négyet.

Poly írta...

Köszönöm az infót, de sajna Egerből nem éri meg elmenni odáig, pedig jó lenne. Így lehet, hogy elmarad az idei eperbefőzés :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...