2010. november 11., csütörtök

Márton-nap 2010

Tegnap ismét remek kis vacsit készítettem Márton-nap alkalmából. Miután a ludas-kása az egyik kedvencem és előételként a tepertő, így erről most nem is írok.
A leves volt az újdonság :)



Egy nagyon finom, tárkonyos libaleves. Semmi extra, de olyan finom, hogy az ember a tíz ujját megnyalja utána.
A lényeg a sok-sok husi és zöldség, és az idő, ami a tökéletes íz eléréséhez szükséges. Hogy mi van benne? Liba nyak, zúza, farhát, szárnytő, répa, paszternák, zeller, karalábé, só és bors. kb 6 óra és fenséges alaplevet kapok.
A húst, a zöldségeket kis kockákra vágom,.
A levest leszűröm és visszateszem a gázra. Tejfölt egy pici citromlével elkeverek, és pár kanál levessel felhígítom. Ez azért szükséges, mert ha egyenesen a levesbe teszem a tejfölös keveréket, akkor nagyobb "csomók" maradhatnak benne. A felhígított keveréket beleöntöm a levesbe, majd szórok bele tárkonyt, ha van itthon friss akkor azt, ha nincs akkor tökéletesen megfelel a szárított tárkony is.
Forralok egyet a levesen és visszateszem bele a felvágott húst és répát.
Tálaláskor az asztalra kis tálkákban tejfölt, erős paprikát és citromkarikát teszek, ezekből mindenki ízlés szerint válogathat :)
Természetesen lúdláb torta dukált a vacsi végére, de ezt nem én készítettem, mert kicsit bonyolultnak tűnt és nem éreztem a késztetést :)
Márton-napon a liba mellett, elmaradhatatlan az új bor. Most egy rose-t választottam, a Csutorás pincészettől. Jó választás volt, egy pinot noir cuvee, friss, zamatos és tökéletesen illett a vacsorához.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...