2013. január 24., csütörtök

Édes-savanyú saláta grillezett csirkével


Upsz! Na ez most mindent visz, ezt enném legalább egy hónapig, ha nem tettem volna szilveszteri fogadalmat mégpedig, hogy változatosan, izgalmasan étkezem és ezt tudatom is mindenkivel :)

Hozzávalók 4 főre:

- 1 csirkemell filé
- 2 kisebb fej lilahagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 szál sárgarépa
- 1 db cukkini
- 2 db kaliforniai paprika (két színű)
- balzsamecet, szardella
-  só, bors, kakukkfű, cukor
- olíva olaj

Minden zöldséget julienne-re vágok. Forró olíva olajban a szardellát teljesen "feloldom" :) 
A hagymát a fokhagymával dinsztelem, közben a sárgarépát pár percig forrásban lévő vízben blansírozom. 
A paprikát  és a cukkinit hozzáteszem, a hagymákhoz. Kevergetem egy kicsit, és mehet bele a fűszer: só, bors, friss kakukkfű. Egy kicsit óvatosan bántam most a kakukkfűvel, de nyugodtan mehet bele sok, mert attól még karakteresebb lesz az íze. Ekkor teszek bele kb. egy evőkanál cukrot és kb. ugyan ennyi balzsamecetet. Szerintem bármilyen finomabb gyümölcs ecet is jó hozzá.
A répát ekkor teszem hozzá, ha egy kicsit túl "blansírozódott" , akkor óvatosan kevergetni, mert összetörik és nem lesz szép a végeredmény, csak finom :)
Lefedve egy pár percig főzöm, majd még egy pár percig fedő nélkül. Főtt, mégis roppanós marad. 
A csirkemellet tetszés szerint grillezve, főve, vagy sütve lehet mellé tálalni. Én csíkokban sütöttem meg. A kenyeret grillen pirítottam. 
Nagyon finom, és másnap hidegen a maradék saláta pirítóson, talán ha lehet még finomabb :)
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

Vicuska írta...

Finom saláta!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...