2013. január 15., kedd

Párolt-sült kacsa


Ez a recept úgy kezdődik, hogy ... Végy egy négynapos kacsát, neveld 7 hónapig mindenféle finomságon, majd kérd meg Marika nénit, Adácson, hogy vágja le és kezdődhet a főzés konyhai "szakasza".
Na, ez pont így történt. Valamikor, május környékén csatlakozott 5 kacsa a baromfi udvarunkhoz, majd egy hete búcsút vettünk tőlük, ...
A kacsát megmostam, majd megszárítottam és alaposan bedörzsöltem sóval. A pocakjába került egy kis gyömbér és bazsalikom.
Az aprólékból leves készült. A kacsát egy pároló edénybe tettem és a leves fölé raktam kb. másfél órára. Egy tűzálló tálba cikkekre vágott birsalmát tettem és erre fektettem rá a kacsát. Egy vízbe mártott sütőpapírral befedtem és zsupsz be a sütőbe 180 C-ra, még másfél órára. 
A sütés utolsó szakasza, egy 20 perces papír nélküli sütés volt.
Tudom kicsit soknak hangzik ez a több, mint három órás párolás-sütés idő, de már meg kellett szoknom, hogy ezek az állatok, nem a gyors-ételek közé tartoznak. 
Teljesen más sütési módot, időt, hófokot kell használni náluk, mint bolti szárnyasoknál. Ebbe bele tartozik a bolti un. tanyasi szárnyasok is. 
Az én állatkáim túl sportosak :) Soha nem kaptak semmilyen tápot, csak kukoricán és zöldségen éltek, szabadon az udvarukba. 
Ennyi idő kellett hozzá, hogy tökéletes, szaftos sült kerüljön az asztalra.
Akinek lehetősége van rá, kövesse a receptet az elejétől kezdve ... :)  megéri, hihetetlen élmény, semmivel sem összehasonlítható az íz, ami az asztalra kerül.
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

gionetta írta...

Nagyon szép lett a kacsa! és érdekes, hogy a leves felett pároltad, és utána sütötted meg. Én az ilyen szárnyasokat fedő alatt, alacsony hőfokon szoktam párolni római tálban vagy öntöttvas lábasban. NO, a liba tart vagy 5 órát, de egy csirke (házi) is vagy 2-2,5 órát. Viszont így lesznek ellenállhatatlanok! :-))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...