2009. október 11., vasárnap

Nem szép, de finom

Elég régen nem nem írtam, mert válságban voltan. Azt hiszem a konyha valahogy egy picit ellenséggé vált :) Mindez azután, hogy súlyfeleslegbeli válságba kerültem. Sajnos, vagy nem sajnos nagyon szeretek enni, és főzni is. De a súlycsökkentés és a főzés nem minden esetben hangolható össze.
Ennyi bevezető után, most ismét teszek egy kísérletet arra, hogy visszatérek a konyhába és folytatom a kis blogomat, talán egy-két kedves olvasóm örömére.
Az első recept még a válság alatt kitalált és megunhatatlannak minősülő étel, amit bármikor bármilyen mennyiségben képes vagyok megenni, na természetesen változó ízesítéssel :)
Ez az étel a zacskóban sült csirkeszárny. Jaj, nem, nem az a bizonyos "omlósz" fajta, hanem saját ízesítéssel, saját páccal készített és nem végletekig agyonsózott, E-ben gazdag csodálatos, gyerekek kedvence "omlósz" idegbaj.
A csirkeszárny (volt) az az étel, amiben megtaláltam az a változatosságot, ami a diéta egy-egy nehezebb napján átsegített a holtponton. Ja és miért pont csirkeszárny, mert a combot nem szeretem, a csirkemell egy kicsit száraz és nem is szeretem annyira :) Igen, most azért Norbinak és társainak meghallgatnám a véleményét, mert hát ugye ott a bőr, ami nem igazán diétás, de ennyi luxus jár az ember lányának :)
Szóval, lássuk. Semmi extra nem kell hozzá csak fél kg csirkeszárny és egy sütőzacskó. Aztán jöhet a fantázia :)


Leírok egy két nekem nagyon bejött pácot, amit szerintem mindenkinek ki kellene próbálni és újra reneszánszát élhetné a csirkeszárny, mint ahogy ez most nálunk történik.
1. pác: 2 ek olíva olaj, bazsalikom, chilli, késlappal összetört fokhagyma, só
2. pác: 2 ek olíva olaj, bazsalikom, méz, chilli, balzsamecet, só
3. pác: 2 ek olíva olaj, méz, 1 fél narancs leve, chilli, római kömény, só
4. pác: 2 ek olíva olaj, ötfűszer keverék, szója szósz, só
5. pác: 2 ek olíva olaj, római kömény, osztriga szósz, szója szósz, só
6. pác: 2 ek olíva olaj, petrezselyem, majoránna, só

Ugye milyen nagyszerű elemózsia :)
A pác összetevőit beleöntöm a sütőzacskóba, majd ráteszem a csirkeszárnyakat. Alaposan összerázom, lekötöm és jó egy órára kint hagyom a konyhapulton, ha reggel csinálom akkor egész napra mehet a hűtőbe pácolódni. A lényeg, hogy mindenképp kell neki kb. egy óra fürdőzés a zamatos lében.
Jaj majdnem elfelejtettem, hogy a szárnyakat a pocoknál háromfelé vágom, mert így nincsenek kevésbé megpirult hajlatok, minden egyes porcika zamatos és mosolygósan piros :)
Mikor már alaposan átjárta a pác, mehet a sütőbe. 200 C-on 60 perc, és már kész is a zamatos étel.
Nem túl szép, nem is nagyon fotogén, de annál finomabb :)
Hogy a köret mi legyen azt mindenkinek a fantáziájára bízom :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...