2010. január 17., vasárnap

Fahéjas Doughnut

A neten keresgéltem és rátaláltam a Homer Simpson által annyira kedvelt amerikai fánk, a doughnut "eredeti" receptjére. Hogy valóban eredeti? azt nem tudom ellenőrizni, de az biztos, hogy nagyon hasonlít a régen nálunk is kapható mini fánkok ízéhez.
Most ezek nem hatalmas, színes cukorkával megszórt, rózsaszín mázas fánkok, hanem pici, falatnyi fánkocskák fahájas cukorral borítva.
A tészta nagyon egyszerűen elkészíthető, csak a fánkocskák kiszaggatásához kell egy kis türelem, persze csak akkor, ha hozzám hasonlóan valaki 3,5 cm-es darabokat szaggat. Nem volt kis feladat kitalálni, hogy mivel csináljam meg a lyukat a közepébe, mert általában az a szaggató szokott lenni a lyuk. Jöttem-mentem a lakásba és kerestem a megfelelő eszközt, míg rá nem találtam egy már használaton kívüli golyóstollra. Tökéletes műanyag toll, ami szétszerelve éppen akkor lyukat üt a tésztán amekkorára szükségem van.
Miután amerikai bögrés mértékegységet használnak a receptnél, én is ezt írom most le ide. 1 csésze 250 ml-nek fele meg, így már nem olyan nehéz az átszámolás.
2 tojást fehéredésig keverek 1/2 csésze cukorral. Beleteszem a 1/4 tk vaníliás sót, 1/2 tk őrölt szerecsendiót, 1/2 tk gyömbért, 2 tk sütőport és 1 tk olvasztott vajat. Fontos, hogy szinte habos legyen a keverék.
Ekkor mehet bele a 1,5 csésze liszt és a 1/2 csésze tej. Itt van egy kis csavar a dologban. Ennek e tésztának egy puha, könnyű tésztának kell lenni, de mégis gyúrhatónak. Sajna, ha pontosan betartom a receptet nem biztos, hogy megfelelő lesz a tészta állaga. Ez azért van, mert Amerikában valószínű kisebbek a tojások, ezért ha egy pici liszt kell még hozzá semmi gond. Sokszor előfordul, hogy ilyen receptek valahogy nem akarnak összeállni, mert valahogy folyik, mire rájöttem, hogy miért van ki kellett próbálnom jó pár receptet. Egyszer valahol grammban volt megadva a tojás, és akkor jöttem rá, hogy kb. 10 g-mal több a hazai tojás annál, amit ők használnak. Ilyenkor mindig a liszttel kell segíteni a helyzeten.


Szóval, ha minden oké, és kész a tészta, akkor lisztezett deszkán kinyújtom és kiszaggatom, a pici fánkokat. Egy órát pihen, majd forró olajban kisütöm.
Nem túl sokat teszek bele egyszerre, mert "kihűti" az olajat. Pillanatok alatt kész, nem szabad, hogy sötétre süljenek, mert akkor kemény lesz a tészta. Akkor jó, ha világosbarna. Mikor megsültek, lecsepegtetem, kiszedem egy papírtörölközőre.
Egy nagyobb papírzacskóba cukrot és fahéjat keverek össze, és ebbe dobálom a még meleg fánkocskákat. Klasszikus papírzacskó nem lévén itthon, cukros zacskót vetettem be, és ezt használtam. Jól összerázom, és már kész is, az igazi amerikai doughnuts.
Vigyázat gyorsan fogy!!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...