2010. január 15., péntek

Megvilágosodtam!

Rájöttem ma, hogy honnan a vonzódásom a konyha, a kert, a piac, a zöldségek, élelmiszerek iránt. Természetes, hogy ezt is mint mindent a gyerekkorba kell keresni, mondaná Freud.
Ma a kezembe akadt egy régi-régi könyv. Itt a régi nem azt jelenti, hogy 10-20 éves, hanem igencsak megvan már 70-80 is.
Szerintem eredeti kiadás lehet, mert minden lapja még vastag "kartonból" készült. Ugyan egyszer már újra lett kötve, de egy lapot meghagytak eredeti méretben. A többit meg kellett kicsit vágni mert nagyon elhasználódott a ragasztott karton szél (leveles lett).
Szóval ezt a versikét a mai napig fejből mondom, bármikor! Nagymamám (aki sajnos november óta nincs köztünk) szerintem annyiszor olvasta fel, ahányszor csak lehet. Hamarabb tudtam kívülről, minthogy el tudtam volna olvasni :)


Általános iskolában farsangkor voltam Saláta Sára, majd egyszer Paradicsom Piroska.

Ha valaki nem ismerné, hát így hangzik:

Saláta Sára
elment a vásárba
idres-bodros, fidres-fodros
zöld selyem szoknyába.

Vele ment, vele ment
zámolyi szekéren
Retek Peti, Répa Rozi,
Cékla Cilikével,

Uborka Borka
meg a Bálint Alma,
Kukorica Katica,
Petrezselyem Panna.

Hogy odaértek,
le is telepedtek,
jó Burgonya Boldizsárnak
jónapot köszöntek.


(folyt.köv)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

:) kedvenc könyvem volt, szintén fejből fújom a mai napig, imádom!
Köszi, h feltetted!
Üdv:
Martina

ágota írta...

Anyám, nagyanyám teljesen odavoltak a könyvért. Volt szerencsém:) eredetiben olvasni, de tudtommal reprint kiadása is létezik. Cukorrépatermelésről írt füzetke nem járt a kezedben, a főhős neve nem ugrik be? Répa Robi vagy valami hasonló...:)

szepyke írta...

Nem ismertem, de nagyon aranyos!:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...