2010. január 1., péntek

Limoncello



Kész lett a mű!
Mikor a Dolce Vita blogon megjelent "Az utolsó kép ..." bejegyzés azonnal nekifogtam a Limoncello elkészítéséhez. Már akkor úgy gondoltam, hogy majd ezzel kezdjük az új évet, mert talán ennyit kell érnie, hogy a vaskos szesz íz teljesen meglágyuljon benne.
4 nagy bio citrom héját levágtam, úgy, hogy próbáltam minél kevesebb fehér részt benne hagyni. Egy befőttes üvegbe tettem a szeszt és a citromhéjat, és lezárva 3 hétre a kamrába pihentettem.
3 hét múlva, vízből és cukorból, egy rúd fahéj és 3 szem szegfőszeg segítségével szirupot főzök. Hagyom teljesen kihűlni.
Mind a citromot és mind a szirupot leszűröm és összeöntöm.
Egy csavaros üvegbe öntöm a kész keveréket és lezárva legalább két hónapig a hűtőben érlelem.
Igaz, hogy az eredeti recept szerint az első pihentetés 14 napig tart, de nekem 14 nap után még nem volt elég aromás az illata, úgyhogy hagytam még egy hétig a citromhéjat a szeszben.
A két hónapos pihenőt viszont azért tartottam, mielőtt elfogyasztottuk volna, mert megkóstolta, és egy kicsit domináns volt a szesz íze. Hagyni kellett csillapodni. Erre volt jó az a pár hét "érés".
Nagyon finom lett és a vendégeknek is nagyon ízlett. Naná, hogy recepttel távoztak :)

/0,5 l 70%-os szesz (gyógyszertári), 4 nagy citrom héja, 6 dl víz, 15 dkg cukor, 1 fahéj rúd, 3 szem szegfűszeg/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...