2010. január 2., szombat

Kert! Indul az év!


Ma elővettem a maradék vetőmagokat, melyeket még a tavalyi projectből tettem félre.
Lassan meg kell kezdeni a palántázást. Oké-oké nem ma, de tervezni már most el kell kezdeni.
Az elmúlt évben sok-sok hibát követtem el a kert telepítésekor. Az első és legfontosabb, hogy nem csak a saját magam által palántázott terményeket ültettem ki, hanem a piacon is vettem termelőtől. Na ennek az lett a következménye, hogy valami betegség folytán szinte a teljes paradicsom állomány tönkre nem. Úgy nézett ki a paradicsom részleg, mintha egy csepp vizet sem kapott volna egész nyáron. Száraz kórók. Egy szerencse azonban volt. A piacos palánták viszonylag későn kerültek be a sorba, így a korábban ültetett paradicsomon megjelent virágok és esetleges termések nem estek áldozatul a kórnak. Szerencse volt még az, viszonylag későn ért el minket a kór, így szinte nem is kellett semmilyen zöldséget venni egész nyáron.
Ha számot vetek a tavalyi kezdésről a következő eredményekről tudok beszámolni.
Ami összejött és kielégítette a család nyári igényeit: Paradicsom, paprika, borsó, cukkíni, jégsaláta, fejes saláta, eper, cseresznye, ringló szilva, kék szilva.
Ami, őszre maradt és kitart a következő szezonig, az egyedül a dió, de ez nem az én érdemem, itt csak a betakarítás és a törés volt az én dolgom, a többit elintézte a fa.
Ami, sikerült ugyan, de nem annyira, hogy ne kelljen pótolni: sárgadinnye, répa, zeller, karalábé, fehérrépa.
Ami, csak terv volt és maradt is, mert valami hiba csúszott a folyamatba: uborka, dinnye, feketegyökér, spenót, retek, hagyma, fokhagyma. Hogy ezeknél mi volt a gond? talán a rossz helyválasztás, vagy, mint a reteknél valami kis fekete bogár.
Permetezni ugye nem lehet, mert hát az elvek. Próbálkoztam betegség esetén fahamuval, meg egyéb népi hagyományos "rigmusokkal", de a természet úgy döntött ezek most nem maradnak meg.
Ez volt az elmúlt év. Így az új év második napján nekiültem és eldöntöttem, semmi piac, vagy termelő csak és kizárólag saját palántát ültetek.
Itt egy kis segítséget szeretnék kérni a kedves olvasóktól. Jó vetőmagot keresek, elsősorban az olasz Franchi sementi magokat, de sajnos nem igazán tudom hol lehet őket beszerezni. Tavaly a barátnőm hozott egy párat Olaszországból, és ezek voltak a legjobbak és a legszebben termők. Ha valaki tudna nekem segíteni, hogy itthon lehet-e valahol kapni ezeket, akkor azt megköszönném.

/képek forrása a képre kattintva elérhető/

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Ha vegyszert nem akarsz használni, akkor a fahamut se javasolnám. Sokkal veszélyesebb, mint bármilyen növényvédőszer. Mivel a hamu nagymértékben tartalmaz rákkeltő, mutagén PAH vegyületeket. És a többiről már ne is beszéljünk.

Névtelen írta...

Szia!
A Franchi vetőmagvakat a Culinaris forgalmazza Magyarországon.

Névtelen írta...

Szia!

Én még ajánlanám a http://www.seedsofitaly.com/ oldalt,már rendeltem tőlük.
Igaz hogy drágább,mint a Culinaris de sokkal nagyobb a választék.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...