2012. január 21., szombat

100 gombócos tészta


Tegnap, amíg Pöpi aludt, a régen felvett Nigella műsorokat néztem, és egy remek kis receptre bukkantam. Ez nem a megszokott "gyorsan, finomat" típusú étel, mert a gombócok mütyörgetése jó időt vesz igénybe, pláne, ha 100 gombócról beszélünk :)

Hozzávalók 4 főre: 
a gombóchoz
25 dkg darált marhahús
25 dkg darált sertéshús
3 ek búzadara
2 ek parmezán
1 egész tojás
só, bors, oregáno, fokhagyma
a szószhoz
1 nagy fej hagyma
1 nagy gerezd fokhagyma
1 l paradicsomsűrítmény
1 dl tej
só, bors, oregáno,
olíva olaj, vaj

A húst, az összes hozzávalóval alaposan összekeverem. Lehetett volna nagyobb gombócokat is készíteni, de ha kicsi emberke is eszik belőle, célszerű, barátságos, apró gombóckákat készíteni. Egy idő után elkezdtem számolni, mert olyan soknak tűnt :) és valóban sok lett. 100-nál abbahagytam és egy új tányérra kezdtem pakolni a többit. A fennmaradó még 50 gombócot egy tányéron betettem a fagyasztóba, hogy ne álljanak össze, majd ha megfagyott beteszem egy tasakba. Így bármikor készülhet belőle újabb adag finomság. 
A nagy fej hagymát, a fokhagymával összeturmixolom és olíva olajon (egy kis vajjal) megpárolom. Fűszerezem, sóval, borssal és természetesen oregánóval.
Mikor megpuhult a hagyma, beleöntöm a paradicsompürét és hagyom, hagy forrjon fel. Ekkor egy kevés cukrot szórok bele, illetve a tejet is hozzáöntöm.
Mikor egy újabbat rottyant, akkor mehet bele a gombóc. Nem szabad megkavarni, nehogy szétessen, inkább meg kell rázni néha a serpenyőt. 
Közben felteszem a vizet a tésztának, és mire az kifő, addig a gombócok is kényelmesen megfőnek a paradicsomban. Valószínű, ha nagyobbak a gombócok, több időt vesz igénybe a főzés. 
A tésztát a tányérra teszem, és ráhalmozom a gombócokat.
Még egy kis parmezán.
Tökéletes. 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...