2012. január 2., hétfő

Rántott töltött gomba


Halat szerettem volna ma enni, de sajna a halas hétfőn zárva van, ezért maradt a jól bevált zöldséges stand. Láttam sok mindent, de a gomba (mint ahogy mostanában egyre gyakrabban) keltette fel a fantáziámat.
Azonnal megjelent előttem a rántott gomba majonézzel és már landolt is a szatyorba jó pár gombafej. 
Hazafelé még elgondolkodtam azon, hogy nem csak egyszerűen rántani kéne, valami csavar ráférne, de úgy gondoltam, majd otthon kitalálom. 
Így az ünnepek után, kicsit leharcolt a konyha, kamra készlet ezért kellett némi fantázia, és így született meg egy rém egyszerű, de annál finomabb töltött gomba. Amit, már csak azért, hogy az eredeti gondolatom nem vesszen kárba, ki is rántottam :)
A gombafejeket megtisztítottam, a szárukat pedig apró kockákra vágtam. Egészen kevés olíva olajon két gerezd felszeletelt fokhagymát megfuttattam, és rászórtam a feldarabolt gombaszárat. Egy kis só, bors és apróra vágott petrezselyem, majd pár perc, hogy szikkadjon és már kész is. 
Kiszedtem a serpenyőből a gombát, a benne maradt olajhoz még egy keveset pótoltam és apró kockára vágott szikkadt kenyeret szórta bele. Ez enyhén megpirítottam, és egy fincsi fűszeres ízű töltelékalapot kaptam. 
A gombaszárat és a pirított kenyeret egy tálban, egy egész felvert tojással összekevertem, és hagytam egy picit pihenni, de csak addig, amíg előkészítettem a panírozáshoz a hozzávalókat. 
A tojástól a töltelék kicsit ragacsos lett, ami megkönnyítette a gombafejek megtöltését. Mindegyikbe, annyi tölteléket tettem, amennyivel "kiegészítem" a gombafejet, egy egész "gömbbé". Majd liszt, tojás és zsemlemorzsa. 
Forró olajba kisütöttem. Vigyázni kell mert a gomba "köp" és felcsaphat az olaj.
Egy kis krumpli püré és fokhagymás tejföl. Mennyei lakoma, mindössze fél óra alatt. 
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...