2012. január 21., szombat

Bundás alma


Egy régen várt édesség!
Már napok óta vágyom rá, és most végre megszületett. Évek óta nem ettem bundás almát, de valamikor a múlt hétem beékelődött az agyamba a gondolat, hogy enni kéne. Íme megszületett!
Igen, olyan finom, mint amire emlékszem még régről, és igen a Picúrnak is ízlett, így felkerül az elkövetkező pár év képzeletbeli menükártyájára.
Semmi extra, csak néhány, hámozott, felszeletelt, kimagozott alma és egy könnyű palacsintatészta, némi plusszal. 
Hozzávalók 4 főre: 
4 nagyobb alma (hámozva, 1/2 cm vastagra szeletelve és magozva)
1 egész tojás
20 dkg liszt
3 dl tej
1 dl szódavíz
2 ek cukor
1 csipet szárított élesztő
egy csipet vaníliás só

A palacsintatésztát csomómentesre keverem és félre teszem addig, amíg az almákat előkészítem. Szépen meghámozom őket és magházra merőlegesen felszeletelem, kb, fél centis szeletekre. Ennél, azért nem célszerű vastagabbra, mert akkor nem lesz, olyan "krémes" az alma.
Az alma szeleteket először lisztbe forgatom, majd a palacsintatésztába, ami, nem kell megijedni, de egy kicsit sűrűbb, mint a hagyományos palacsintatészta. 
Serpenyőben kb. egy ujjnyi olajat melegítek, és ebben sütöm meg az almaszeletek mindkét oldalát, szép barnára.
Cukorral kikevertem némi tejfölt, és azt kanalaztam a tetejére, amit megszórtam kevés fahéjjal. 
Lehet simán fahéjas porcukorral is megszórni, de szerintem a tejfölös variáció sokkal finomabb. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...