2009. december 16., szerda

Boeuf bourguignon

Igen, ha valakinek eszébe jutott :) láttam a filmet, de ez a recept nem a Julia Child-féle recept, hanem úgy, mint tegnap Anthony Bourdain-tól kölcsönöztem. Mind a kettőt elolvastam, és emellett döntöttem, majd egyszer a elkészítem Julia receptje után is.


A marhahúst egyforma 4x1,5 cm-es darabokra vágom. A vaslábasba az olajat addig melegítem, hogy szinte füstöljön. A húsokat mindkét oldalon barnára pirítom. Egyszerre csak pár darabot szabad sütni, hogy az olaj ne hűljön le, mert akkor soha nem lesz szép barna csak szürke.
Egy tányérra kiszedem a húsokat és félreteszem.
A vékony szeletekre vágott hagymát az edénybe teszem. Egy kicsit mérséklem a lángot és lassú tűzön aranybarnára pirítom. Két evőkanál lisztet szórok rá és még egy pár percet pirítom.
Száraz vörösbort öntök hozzá, és felkaparom a hús sütésnél leragadt pörköket. A húsokat visszateszem a lábasba, a sárgarépával, a fokhagymával, és a fűszerekkel együtt.
Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Itt a recept szerint lassú tűzön kell főzni, fedő nélkül, nagyjából 2 órán keresztül. Én lefedtem és másfél órára betettem 170 C-ra a sütőbe.
Mikor letelt az idő, kivettem és nagyon lassú tűzön, még főztem fedő nélkül nagyjából egy órát. Így szépen lefő, besűrűsödik a szaft.
Krumplipürével tálaltam. A krumplit héjába feltettem főzni, mikor kész meghámozom, és összetöröm. A tejszínt a vajjal felforralom és a krumplihoz öntöm. Sózom, borsozom, és habosra keverem.
A hús a főszereplő, ezért az kerüljön a tányér közepére tálaláskor. A krumpli csak kísérő legyen :)
Nagyon finom bár kicsit hosszan készül, de rá kell jönnöm, hogy a legfinomabb ételek egyik alapvető hozzávalója az idő.
Remek karácsonyi étel lesz :)

/1 kg marhahús (nyak), olíva olaj, 4 fej hagyma, 2 ek liszt, 2,5 dl vörösbor, 6 db sárgarépa, 1 gerezd fokhagyma, kakukkfű, petrezselyem, babérlevél, só, bors/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...