2009. december 16., szerda

Petatou


Ismét egy karácsonyi próba. Sikerült! felvettem a menübe :)
Természetesen, mint mindig most sem sikerült minden hozzávalót beszereznem. Sajnos itthon friss kecskesajtot csak pénteken lehet kapni a piacon, engem viszont hajt az idő és ezért tettem egy kis változtatást az eredeti receptbe. A kecskesajtot felcseréltem mozzarellára, úgy éreztem ez nem olyan nagy változtatás, ami alapjaiban módosítja a receptet, és el lehet eldönteni, hogy bekerül, vagy nem a karácsonyi menübe.
Pénteken megveszem a sajtot, mert azzal biztos finomabb, de a mozzarella sem okozott csalódást.
A receptet Anthony Bourdain-tól kölcsönöztem, a Francia Bisztrókonyha című könyvéből.
A burgonyát - én manapság szinte mindenhez hosszúkás saláta, vagy sárga burgonyát használok - héjában megfőzöm, mikor kész lehúzom a héját, és hagyom kihűlni, mert úgy könnyebb apró kockára vágni.
Egy keverőtálba teszem, és hozzáadom az apróra vágott olajbogyót, a kakukkfüvet, fél deci extra szűz olíva olajat, és fél deci balzsamecetet. Sózom, borsozom és amilyen finoman csak lehet összekeverem, nehogy összetörjön a krumpli.
Két evőkanál olíva olajat összekeverek petrezselyemmel, sóval, borssal és félre teszem.
Egy kis lábasban felforralom a tejszínt, és hagyom egy kicsit besűrűsödni. Egy tojás sárgáját felverek és óvatosan hozzákeverem a meleg tejszínt.
A tejszínes keveréket a krumplira öntöm, úgy, hogy egy pár kanállal maradjon, mert az kell a végén. Ismét óvatosan összekeverem.
A tepsibe papírt teszek, megkenem egy kevés olajjal, ez azért kell, hogy ha kész könnyebb kivenni az adagokat.
Egy kerek pogácsa forma oldalát kicsit megkenek olajjal, a tepsibe állítom és a krumplival "megtömöm". Nagyjából 8-10 "pogácsa" lesz belőle.
A tetejére kerül a kecskesajt, jelen esetben mozzarella :) Egy-egy kiskanál tejszínes mázat teszek a tetejére.
Grill fokozatra állatom a sütőt és addig sütöm, míg a máz szép piros nem lesz. A mozzarellánál én nem tettem rá tejszínt, mert a mozzarella egy kicsit hosszabb ideig sül, de gondolom a kecskesajtnál a tejszínt kell figyelni nem a sajtot, mert az hamarabb olvad.
A tányér közepére teszem a "pogácsát" és köré egy kevés petrezselymes olajat rakok.
És, hogy a végeredmény milyen? Csodálatos! Bár karácsonyra annyit változtatok rajta (mert nem mindenki rajong az olajbogyóért a családba), hogy az olajbogyó helyét vajon pirított gomba veszi át.
Már csak azt kell kitalálni, hogy milyen hús legyen hozzá, vagy külön fogásként tálaljam és a hús egy másik "tányérra" kerüljön.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...