2009. december 22., kedd

Egy kis "bevezető"

Rettentő nagy kérdés az, hogy mi legyen a menü karácsonykor, az ünnepek alatt, de szerintem a legszörnyűbb az, hogy mit együnk karácsony előtt egy vagy két nappal :)
Már minden megvan karácsonyra, pontos menü, receptek sorba rakva, hozzávalók vigyázzban a hűtőben, a kamrában :) Igen ám, de még addig is kell enni valamit.
Nem elhanyagolható az sem, hogy pár nappal az ünnepi nagy "zabálás" előtt valami olyanra lenne szükség, ami talán még csak bevezető, és nem biztos, hogy napokkal előtte fejest kéne ugrani a kalóriákba.


Hát ez most nem jött össze :) Azt hiszem a jó bő mártással készült tészta nem kifejezetten a kalóriaszegény ételek közé tartozik :)
A húst most nem daráltam, hanem egy picit bedobtam a mélyhűtőbe és nagyon apró darabokra vágtam.
A hagymát szintén nagyon apróra vágtam, a répát pedig lereszeltem.
A forró serpenyőbe olíva olajat öntök megvárom míg felforrósodik, és beledobom a hagymát. Dinsztelem, de nem pirítom. Mikor már üveges rádobom a reszelt répát és azt is egy kicsit dinsztelem.
A húst a serpenyőbe teszem és azonnal ráöntöm a fehérbort, a paradicsomszószt. Ez azért csináltam most így, mert hallottam valahol, hogy sokkal nehezebben fő meg a hús, illetve lassabban puhul meg, ha a folyadék hozzáadása előtt "szürke" lesz a hús.
Már mehet is bele a felszeletelt fokhagyma, a só, bazsalikom, oregánó és petrezselyem. Lejjebb veszem a lángot és lassú tűzön fedő alatt főzöm.
Néha rá kell nézni, és ha fogyna a leve, de még nincs kész a hús, akkor egy kis borral pótolható.
Pepperónis tésztát főztem ki hozzá, hogy egy kis ereje legyen, a tetejére pedig szokás szerint a jó öreg parmezán.
Ez van, sajnos nem lett túl kalóriaszegény :) Bár, ha jól meggondolom tél van és hideg is elég rendesen, kocsival se mozgok annyit, mert csúszik. Ne törje össze senki csak azért mert lusta voltam, és a gyalogos "élethez" kell a kalória!
Oké megnyugodtam, már meg is van a teória :)
Jó étvágyat!

/30 dkg sertés lapocka, 1 fej hagyma, 1 szál répa, 2 gerezd fokhagyma, só bors, petrezselyem, oregánó, bazsalikom, 2 dl fehérbor, parmezán, pepperóni tészta/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...