2010. február 14., vasárnap

Valentin-nap


Régóta kacérkodom a gondolattal, hogy saját magam készítek trüffelt, de valahogy eddig nem jutottam el idáig.
Most, hogy itt a Valentin-nap, elérkezett az alkalom és nekifogtam az elkészítéséhez.
Sokat nézelődtem a net-en jó recept után, és végül egy sok-sok recept olvasás után letisztult egyszerű megoldást találta, amely talán ötvözi az összeset mégsem mondanám, hogy tudnék egy konkrét receptre hivatkozni. Így maradt a saját egyszerűen elkészíthető, bár kicsit macerás trüffelem.
A legfontosabb minden esetben a majdnem tökéletes alapanyag használata. Én 67 %-os étcsokit használta, illetve 35 %-os tejszínt. A csokit vízgőz felett megolvasztottam, majd mikor teljesen felolvadt leveszem a tűztől és pontosan fele mennyiségű tejszínt öntök hozzá. Azért nem írok pontos mennyiséget, mert az arány mindig ugyan az, a lényeg X mennyiségű csoki és fele annyi tejszín. Mérlegen mértem a tejszínt is, így nem lehet tévedni.
A keverékbe reszelek egy kevés narancshéjat és alaposan elkeverem.
Hagyom tovább hűlni a konyhában, és megvárom, míg szobahőmérsékletű nem lesz. Ekkor még keverhető a csokikrém, és ekkor reszelek bele egy kevés szarvasgombát. Azért kell várni a szarvasgombával szinte az utolsó pillanatig, mert hő hatására veszít az aromájából. A mélyhűtőben tartom a szarvasgombát. Tudom most sokan felszisszennek, de szerzintem nem veszít az aromájából és így tartósíthatom a nyáron beszerzett kincseket :)
Ekkor letakarom, és mehet a hűtőbe, vagy hideg kamrába, nagyjából 2-3 órára.
Ha teljesen lehült, jöhet a gyurmázás. Kávéskanál segítségével adagolom a csokit, ez adja meg a méretét.
A kezemmel kis mélyedést csinálok benne és egy-két kis kandírozott narancshéj kockát gyúrok a közepébe. A narancshéj kockát vettem, de otthon is elkészíthető, egészen egyszerűen, amit hamarosan meg is mutatok.
Apró golyókká gyúrom a csokit. Gyorsan kell dolgozni, mert nagyon könnyen olvad és úgy járünk, hogy több csoki lesz a kezünkön, mint a tányéron. Most örülök, hogy nekem mindig hideg a kezem, mert ez ilyenkor nagyon hasznos :)
Kakaóport szórok egy tányérra és minden kis golyócskát megforgatok benne, majd pici kapszulákba teszem.
Nagyon mutatós és nem utolsó sorban nagyon finom ajándék. Természetesen nem csak Valentin-napra.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...