2009. június 15., hétfő

Cseresznyés Tarte Tatin

Az utolsó adag cseresznyét szedtük le ma. A fa megszabadult a terhétől, mi meg állunk át a következő gyümölcsre, a málnára. De maradjunk még a cseresznyénél. Valamelyik nap megvettem a Nők Lapja Konyháját, ami ha lehet ezt mondani kategóriájában az egyik legszínvonalasabb főzős újság manapság. Ebben találtam egy meggyes Tarte Tatin-t, amit én most cseresznyével készítettem el. Valószínű, hogy a meggyel kicsit pikánsabb, de saját cseresznyéből viszonyt sokkal finomabb :)
A lisztet, porcukrot, tojássárgáját, vajjal összegyúrom, szép sima tésztává. A cseresznyét kimagozom, a kristálycukrot pedig karamellé olvasztom.
A kész karamellt szétosztom kisebb tálkákba, én souflés tálkába tettem, így kicsit kisebbek lettek, de így még aranyosabbak lettek a kis tortácskák.
A karamellbe, szépen egymás mellé beleteszem a cseresznyéket, majd befedem a kinyújtott kerek tésztalapocskákat.
180 C-os sütőben kb. 25 perc alatt pirosra sütöm őket.
Mikor kész megvárom, hogy egy picit hűljön, majd egy tányérra borítom.
Amikor karamellt készítek, mindig marad egy kevés az edény alján, ezt újra melegítem és villával szálakat húztam a tarte tetejére. Ezek a ropogós cukor szálak amellett, nagyon jól mutatnak, még finomak is.



/tészta: 12 dkg liszt, 4 dkg porcukor, 8 dkg puha vaj, 1 tojás sárgája,
karamellhez: 10 dkg kristálycukor
kb. 30 dkg magozott cseresznye/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...