2009. június 17., szerda

A "mostoha gyerek"

Amikor még gyerek korban, van kedves kis zöldség, de nagykorában valószínű az első amiről a gyerekek határozottan kijelentik, hogy "anya, ezt nem szeretem" :)
Nálam is lezajlott ez a jelenet, még gyermekkoromban.
Miután most már felnőtt vagyok én döntöm el, hogy mit eszek és nem kell futni a felesleges köröket, mert végül úgysem ettem meg soha.
Azóta rájöttem, hogy nem a tököt nem szeretem, hanem együtt a kaporral, a tökfőzeléket :)
Tegnap reggel láttam meg a piacon a gyerektököt és már landolt is a kosaramban, fél kg. darált hús társaságában.

A tököt kettévágom, megszabadítom a magos részétől, és a karalábé vájó segítségével kb. fél cm vastag húst hagyok.
A mag nélküli tökdarabokat félreteszem.
A darált húsból tetszőleges ízű szósz készítek. Most egy olaszos, oregánós, bazsalikomos szószt készítettem, amibe belefőztem a tökdarabokat.

A fél tököket kibélelem egy-egy szelet pármai sonkával és reszelek bele fél marék parmezánt. Teletöltöm a szósszal, és a tetejét befedem mozzarellával. De nem akármilyen mozzarellával, hanem bivaly mozzarellával!!!
A tűzálló tálba egy-két evőkanál olíva olajat öntök és beleteszem a két fél tököt.
180 C-on 20-25 percig aranyszínűre sütöm.
A tök még picit roppanós, de átveszi a fűszeres szósz ízét!
Nagyon finom!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...