2009. június 11., csütörtök

Maki Sushi :)

A múltkori PlanetSushi-ban tett látogatásom olyan hatással volt rám, hogy elvonási tüneteim jelentkeztek :)
Kénytelen voltam kicsit közelebb hozni a sushit, mert ugye én nem mehetek minden nap, és vidéken elég rossz a sushi ellátottság.
Szerencsére az alapanyagokat nem volt nehéz beszerezni, csak a saját kis boltomig kellett elmenni, és már a konyhában is volt az összes alapanyag. Még egy kis piacozás és már semmi sem hiányzott :)


Egy dolog azért biztos, hogy nem lehet csak úgy, Hűbele Balázs módjára nekifogni, mert akkor nem garantált a siker :)
Olvastam, interneteztem, videókat néztem és végül belevágtam. Finom is lett, meg talán kicsit szép is. Tuti, hogy a külalakján egy japán sushi mester a hasát fogva kacagna, de kérem egy egri konyhában szerintem igazán szép teljesítmény.
Szóval először is a rizs! Ez az alapja az egésznek, mindaddig, míg nincs meg a rizs addig nem készül jó sushi.
Lehet kapni kifejezetten sushi-hoz való rizst, és célszerű ezt használni, mert nem véletlenül írják rá, hogy mihez való. Ebből lesz igazán szép, hófehér, mutatós sushi-nk.
A rizst alaposan át kell mosni hideg vízzel, majd hagyni kell teljesen lecsepegni, újra megszáradni. Én sokszori kísérletezés után megtaláltam azt a mennyiséget, ami tökéletesen elég három embernek egy laktató, többféle sushi-ból álló vacsorára vagy ebédre.
200 ml rizs, 250 ml víz. Ezt egy lábasba, lassú tűzön pontosan 10 percig lefedve főzöm. Mikor letelt a 10 perc, akkor lekapcsolom a gázt és hagyom (még mindig lefedve) 10 percig párolódni. SE SÓ, SE SEMMILYEN FŰSZER NEM KELL BELE!!!!!
Ha letelt az újabb 10 perc, akkor az egész rizst egy szilikonos tálcára, vagy szilikonos sütőpapírra rakom.
Az előre elkevert 50 ml rizsecet, 1 1/2 ek cukor és 1 tk só, keverékével lassan locsolgatva, és közben legyezve, hogy hűljön, villával apró mozdulatokkal kevergetem. Egy kicsit rossz szó a kevergetés, inkább csak "lökdösöm" ide-oda.
Nem a tőlem megszokott pillanatok alatt elkészíthető étel, de megéri, és igazából csak a rizs elkészítése tart sokáig, ha az kész onnan már csak pillanatok kérdése, hogy a tányérra kerüljön az étel.
A képen látható MAKI SUSHI-t, egyszerű elkészíteni. A tekerő lapra ráhelyezem a NORI lapot, és azt kb fél cm magasan rizzsel fedem. A rizsre ráhalmozom a "tölteléket" :)
A képen láthatóban van avokádó, uborka, kaliforniai paprika, fekete szezámmag, tonhal (sós lében elrakott, jól lecsepegtetve, kicsavarva), Philadelphia vajkrém.
Feltekerem, kicsit formázom, és 8 egyforma darabra vágom :)
Ennyi!! Ugye, hogy nem is olyan bonyolult és, hogy milyen finom azt nem kell mondanom.
A töltelék bármi lehet!!!
Azt hiszem ezzel nem fejeződött be a japán receptek közzététele, ahogy fejlődöm még jelentkezni fogok :)

1 megjegyzés:

Vica írta...

Lécci lécci....csak egyet küldj ezekböl a gyönyörüségekböl!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...