2009. április 4., szombat

Rizottó szabad tűzön

Pár évvel ezelőtt kaptam egy paella készítőt egy barátomtól. Eredeti spanyol honból való, csak sajna eddig nem nagyon volt alkalmam használni, de ma miután megépítettem a kerti "tűzhelyet" eljött az alkalom és elővettem. Egy kis előkészítés (kiégetés, mosás, kiégetés, mosás) után készen állt a használatra.


A padlizsánt összevágtam, besóztam és félre tettem addig míg a többi hozzávalót elkészítettem.
A padlizsánt olíva olajon megpirítom, mert így sokkal finomabb mint csak úgy főzve, és egy tányérra szedem. A serpenyőben apróra vágott hagymát dinsztelek, majd a fokhagymát is hozzá teszem. Nagyon oda kell figyelni, mert ugye a szabad tűz nem úgy viselkedik, mint a gáztűzhely :) nem könnyű szabályozni.
Mikor a hagymák megdinsztelődtek, rászórom a rizst és egy rövid ideig pirítom, majd felöntöm száraz fehérborral. Fűszerezem: só, bors, oregánó, bazsalikom, chilli.
Fokozatosan, mint rendesen, mikor a rizs felszívja a folyadékot, pótolni kell, és folyamatosan kevergetni. Mondhatom, hogy szinte egy percre sem lehet magára hagyni, mert gyorsabb, mint a konyhában :)
Ha már félig kész a rizs, mehet bele a zöldség: padlizsán, borsó, gomba, és főzöm tovább. Mikor már teljesen kész a rizs, akkor mehet bele a paradicsom, és pár pillanatig még rajta hagyom a tűzön, hogy minden folyadék elfőjön róla.


Így első próbálkozásra is nagyon jól sikerült, finom lett. Egy kicsit más, mint a "benti" rizottó, mert ebben benne van a levegő, a tűz, a nap íze is.
A mennyiségeket sajnos nem tudom, mert szemre ment minden.
Ami biztos: 3 fej hagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 padlizsán, 2 paradicsom, kb. 15 dkg borsó, 3 fej gomba, 2 dl fehérbor, olíva olaj, só, bors, oregánó, bazsalikom, chilli.
Ami nem biztos: a rizs és a folyadék, talán 20 dkg körüli mennyiséget öntöttem ki a zacskóból (nem volt mérleg), és talán 1 liter víz, mert bevallom, ha nincs itthon alaplé, akkor vizet használok, azt hiszem már írtam, hogy ilyenkor sokkal erősebben kell fűszerezni az ételt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...