2009. április 2., csütörtök

Ciabatta


Köszönöm! Köszönöm! Köszönöm!
A neten böngészve találtam ezt a ciabatta receptet DolceVita oldalán tegnap este. Olyan hatással volt rám, hogy még este 9-kor be is kevertem a tésztát és ma délelőtt világbajnok reggeli-tízórait készítettem belőle.
Ezt mindenkinek ki kell próbálnia! Kötelező!
Nagyon egyszerű, de a végeredmény mindent felülmúl!
Egy ici-picit módosítottam a recepten, de tényleg csak egy nagyon picit. A változtatás is csak azért történt mert nem volt itthon BL 80-as liszt.
Szóval 7,5 dl lisztet (itt változtattam, mert az eredeti szerint 7,5 dl BL 80-as liszt kellett volna hozzá, de sima 55-ös liszt került bele 5,5 dl és biorozsliszt 2 dl), összekevertem 3,5 dl vízzel, egy teáskanál szárított élesztővel és két nagy teáskanál sóval. Kicsit féltem, mert az volt írva, hogy "nem kell túlzásba esni" a keverésnél, mert én mindig alaposan bedagasztom a kenyeret, és ez így szokatlanul hangzott. De úgy tettem ahogy le volt írva, éppen csak összekevertem. És lássatok csodát 12 óra múlva tökéletes egynemű tészta lett belőle.
Egy kicsit ugyan ragadós, ezért olajos kézzel formáztam. Miután mindenképp olajos kézzel kellett hozzányúlni, ezért gondoltam egyet és bazsalikomos olíva olajjal dolgoztam.
A sütő papírt rátettem a sütőrácsra, megliszteztem és ráhelyeztem a 4 db négyzetre formázott tésztát.
250 C-ra előmelegített sütőben 35 perc alatt gyönyörű pirosra sült. Egy kis kerámia tálkába vizet tettem a sütő aljába, mert ettől ropogósabb lesz a héja, de a víz elhagyható.
Mikor kész lett kettévágtam, meglocsoltam kevés olíva olajjal, tettem bele sonkát, mozarellát, paradicsomot és néhány friss bazsalikom levelet.
Leírhatatlan, hogy egy napsütötte tavaszi délelőttön milyen tökéletes eledel! :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...