2009. május 20., szerda

Bodzaital


Épp, hogy elvirágzott az orgona, és megszűnt a kellemes illat, új illat költözött a kertbe :) a BODZA illata.
Egyszerűen nem tudok betelni vele. Olyan erős illata van, hogy egy nagyobb fej virágot bent hagytam a kocsiban illatosítónak.


A bodzaitalt, ha szép egészséges bodzavirágokat sikerül szedni, pillanatok alatt el lehet készíteni. Én a kertben szedtem. Valami bogár ellepett egy-két virágot ezért válogatni kellett.
Sajnos, még így is hazahoztam egy-két bogarat :)
kb. 10 liter tisztított vizet öntök egy nagy fazékba, majd hozzáteszek 40 dkg cukrot, egy egész lime levét és egy citrom levét. Egy másik citromot csak úgy belekarikázok, a lime és a másik citrom héját is beledobom a vízbe.
A bodzavirágokat átnézem, leszedegetem róla az esetleges élősködőket, és mehetnek is be a "páclébe" :)
Nem szabad megmosni a virágokat, mert akkor lemossuk róluk az értékes virágport, ami az ízét adja.
Két napig hűvösre teszem és utána üvegekbe szűröm. Több napig eláll a hűtőben, de szerintem nincs annyi ideje, pláne ilyen melegben :)


Jól mutat, ha az ital tetejére rádobunk egy-két virágot :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...