2009. május 17., vasárnap

Spárgás pite


Nem vagyok biztos benne, hogy ez egy klasszikus pite recept, de nagyon jól sikerült és így számomra ez egy klasszikus pite recept lett :)
Miután sikerült kibogoznom magam ebből az előző mondatból lehet pihennem kéne, nehogy folytatódjon a "nem-tudok-fogalmazni" kór, de mégis megpróbálkozom vele.
Szóval mint már azt többször írtam, mindig van itthon fagyasztott leveles tészta (na már itt sántít a pite, de tényleg jó lesz!). És ugye van itthon spárga! (mert szezon van!)
Ez a két hozzávaló egyértelműen a pite hozzávalói, úgyhogy más nem is lehet belőle. Na, de ez a kettő még nem elég, ezért felcsaptam a hűtő ajtaját és bekukkantottam.
Találtam egy doboz ricottát, ami már fél siker! Már indulhat is a mulatság!
A leveles tésztát miután kienged, kinyújtom a jénai tál méretére, úgy, hogy szépen mindenhol "eltakarja". Kivajazom, kilisztezem a jénait és zsupsz bele tészta, majd miután a direkt erre a célra vett babocskával feltöltöttem (természetesen sütőpapír azért került a tészta és a bab közé), mehet egyenesen a 200 C-ra előmelegített sütőbe 15 percre.
Közben a már megfőtt spárgát 3 cm-es darabokra vágom. A szalonnát apró csíkokra vágom, és kisütöm a zsírját. Ez nem olyan húsos, meg csicsás szalonna, hanem egyszerű sós, mangalica zsírszalonna :) A kiszedem a pörcöket, a zsírban megpárolom a karikára vágott hagymát, amit sózok, borsozok.
A ricottát elkeverem 3 nagy, sárga tojással és ezt is sózom, borsozom. Az olajbogyót lecsepegtetem.
Mire mindezzel végzek, addigra el is telik az a 15 perc. Kiveszem a tésztát a sütőből, a babot kiszedem és még 5 percre visszateszem a sütőbe, "csupaszon" :)
Ha kész a tészta akkor ráhalmozom a hagymát, a szalonnát, a felvágott olajbogyót és a spárgát. Ennek a tetejére megy a ricottás, tojásos massza. Egy-két kocka vajat a tetejére szórok és 20 percre újra a sütőbe teszem.
Úgy szeletelem, mint a tortát!
Fincsi, nem kifejezettem olaszos a ricotta és az olajbogyó ellenére, de nem is az volt a szándékom :)
A tetejére tálaláskor egy kevés apróra vágott petrezselymet szórok.

/30 dkg spárga, 3 nagy fej hagyma, 1 leveles tészta, egy nagy marék olaj bogyó, 25 dkg ricotta, 3 nagy tojás, 4 vékony szelet mangalica zsírszalonna, só, bors, petrezselyem/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...