2009. május 9., szombat

Tagliatelle articsókával


Reggel a piacon vettem egy pár articsókát. Töredelmesen bevallom első találkozásom volt az articsókával, mármint a konyhában. Enni már ettem, de soha nem főztem :) ezért izgalmas próbálkozásnak tűnt, de egyszerűbb volt mint gondoltam.
Szépen, szakszerűen megtisztítottam. A külső kemény leveleket leszedtem a szárát levágtam, de nem dobtam ki, mert gondoltam ez is belemehet a kajába, úgy mint pl. a brokkoli szára. A tetejét levágtam és kikapartam a "szöszt". A szárait megpucoltam és felvágtam. Rögtön citromos vízbe tettem.
Olíva olajra ráteszem az apróra vágott fokhagymát, a lecsepegtetett articsókát, fehérbort, sózom, borsozom és megfőzöm. Kb. 20 perc alatt fedő alatt megfő.
A tagliatellét megfőzöm, al dente. A wokba beledobom a kész articsókát és ráteszem a tésztát. Átforgatom és kész is.
Tányérra teszem és megszórom összevágott petrezselymet.
Valahol olvastam, hogy nem parmezán illik hozzá, hanem ricotta. Kipróbáltam, bevált. Hihetetlen ízt adott az ételnek a friss petrezselyem és a ricotta.
Ez is egy jól sikerült étel lett :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...