2009. május 19., kedd

Eperfagyi!!


Igen! A tegnapi hozzávalókból fagyi készült! Egy pici hiba azonban csúszott a számításba, mégpedig az, hogy a fagyigép csütörtököt mondott kedd reggel :(
A fagyi készítést ez azért nem akadályozta meg, csak egy kicsit bonyolultabbá tette.
Ugye, ha nincs gép akkor fagyasztó-keverés-fagyasztó-keverés-fagyasztó....
Tudom én a módszert és meg is tettem volna, ha nem kellett volna ma világot látnom. Ezért reggel betettem a fagyasztóba, és egész nap ott álldogált. Ami annyit jelent, hogy szép kristályos lett :(, így még vár rám egy jó kis turmixolás holnap (mert most már 11 óra van és nemrég értem haza), hogy szépen porrá :) zúzzam az össze jégkristályt és fincsi krémes fagyi legyen belőle. A fényképet holnap teszem közzé ma csak a receptet :) (egy kicsit hosszúra nyúlik az a fagyi dolog)

Eperfagyi:
1/2 kg eper
15 dkg cukor
1 lime kifacsart leve
1 lime reszelt héja
2 ek Cointreau
400 g joghurt

Az epret villával durván megtöröm, összekeverem a cukorral, a lime levével, héjával és a Cointreau-val. Ezt legalább egy órát hagyom állni.
Beleborítom a joghurtot és botmixerrel pürésítem, úgy, hogy még maradjon benne darabos eper is. (sajnos a holnapi küzdelem a jégkristályokkal véget vet a finom eper daraboknak)
Ezután ismét jön egy kis pihenés a hűtőszekrényben, és utána a fagyigép!
Na nálam ennél a lépésnél ütött be a "csütörtök" :)

Nagyon fincsi, mert hát azért megkóstoltam, csak ma még nem fotogén :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...