2009. május 25., hétfő

New York-i sajttorta


Pár napja említettem, hogy elolvastam Ruth Reichl könyvét, amelyben több remek receptet találtam. Az egyik ilyen, a New York-i sajttorta.
Érdekes, hogy pont most az egyik konyha magazinban is megjelent a sajttorta receptje, Retro camping sajtból.
Én inkább mascarponet használtam hozzá, mert bár szeretem, de a camping sajt sós, nagyon finom melegszendvicsbe, de édességbe túl sós.
A kekszet összetöröm, és a felolvasztott vajjal összekeverem, majd a sütőpapírral kibélelt tortaformába (24 cm) nyomkodom. Letakarva hűtőbe teszem kb. 30 percre. A mascarponet, a cukrot, a citromhéjat, a tojásokat és a vanília kivonatot elkeverem, és közben a sütőt 180 C-ra előmelegítem.
A sajtkrémet ráöntőm a kekszre, és beteszem a sütőbe kb. 40-45 percre, amíg a teteje szép piros nem lesz.
Ha kész, kiveszem a sütőből és hagyom hűlni jó 15-20 percig. Közben nem szabad, hogy a sütő kihűljön, temperálni kell 180 C-on.
Ha meghűlt a torta, a tetejére öntöm a cukorral elkevert tejfölt és visszateszem a sütőbe kb. 12 percre.
Mikor kész hagyom kihűlni és kb. 8 órára fóliával letakarva hűtőbe teszem.
Miután most szezon van ezért természetes, hogy eperrel tálalom :)

/17 dkg keksz, 10 dkg vaj (ha vajas a keksz akkor elég 7 dkg)
75 dkg mascarpone, 10 dkg cukor, 4 egész tojás, vanília aroma, 1 citrom reszelt héja
20 dkg tejföl, 2 ek cukor/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...