2009. május 21., csütörtök

Ismét egy "gyöngyszem"


Már tőlem megszokott nehezen tudom lenyelni, ha olyanba ütközöm, mint a gasztronómiai horror.
Ma ellátogattam az iwiw-re és ott egy hirdetés keltette fel a figyelmemet:
www.fozniakarok.hu
A honlapon ez a bemutatkozó szöveg:
"főzniakarok személyes főzőiskola
Eddig nem nagyon főztél, de most már szeretnéd megtanulni?
Örömet akarsz szerezni a házi koszttal a párodnak vagy akár magadnak?
Tanulj meg főzni az Interneten!
Oldalunk célja, hogy a teljesen kezdők is elsajátítsák a főzés fortélyait, megtanulják az összes hasznos konyhai fogást és a hazánkban legkedveltebb ételek elkészítését."


Óh, gondoltam egy érdekes kezdeményezés. Tanuljunk főzni a neten, videó receptek segítségével.
Hát kedves barátaim, megnéztem egy videó receptet. Méghozzá a pörkölt receptjét! érdemes végignézni!
Már ott gyanús volt a dolog, mikor a hozzávalók között felfedeztem a pörkölt szaft kockát, na bravó! Tanuljunk főzni!
A recept egy marhalábszár pörkölt!
60 dkg hús mindösszesen egy nagy fej hagymával, baráti. Ja és az, hogy esetleg vörösbor, vagy valami fűszer? Á dehogy! Pörkölt kocka! Ja bocsánat só és kömény azért került a fazékba!
Könyörgöm mondja már meg valaki, aki sokkal okosabb mint én, hogy tényleg ilyen oldalak kellenek?
Annyi remek blog van és annyi ügyes profi háziasszony, akiktől érdemes lenne tanulni, erre itt egy ilyen szörnyűség!
És a csattanó! a hölgy a végén így szólt: "Megkóstoljuk! Ízlés szerint tehetünk bele köményt, sót vagy delikátot."
Itt fakadtam sírva! Mi az, hogy delikátot?????? Ha már egy marhalábszár pörköltet elkészített vörösbor és bármilyen fűszer nélkül, akkor azon mit segít már egy csipet delikát???
Ja és a hozzászólás: "szarvacska tésztával a legjobb" (nem bírom, kész vagyok)
Nem adtam fel (bár lassan önkínzásba csapott a dolog) megnéztem egy édesség receptjét, méghozzá a rétest! Nem fűztem hozzá sok reményt, és bejött a tippem! Hát persze, hogy réteslap :) már meg se lepett!
Oké egyetértek a réteslap gyorsabb, mint az asztalon nyújtott, "jaj-meg-ne-fázzon-mert-akkor-szakad" tészta, de a réteslapot nem kell tanítani!!!!!
Még picit füstölgök! Csak azt nem értem miért húzom fel magam ilyen dologgal? Megyek is a Gasztro-ra és megnyugszom :) Mert ott igazi gyöngyszemeket lehet találni, nem ilyen "tenyészett" borzalmat :)

4 megjegyzés:

trinity írta...

Na vajon a sültcsirke mivel készül-mert persze, muszáj volt megnéznem:
természetesen a LÉNYEG nem más, mint 1 tasak Knorr Szárnyas Fűszervarázs :))))))
Komoly főzősuli:)))
Sírjak, vagy nevessek???

Gabah írta...

Azta.....!!!!
Össz-vissz hármat klikkeltem: azt hiszem nálam a "Bolognai spagetti" viszi a pálmát "ízlés szerint Delikát 8, 1 tasak Knorr Bolognai spagetti Rafinéria és reszelt sajt (parmezán jellegű)" felhasználásával.
Én inkább sírok. :-(((

Garffyka írta...

Hű, ez az önkínzás egyik magasikolája, ilyeneket végigolvasni :-(
Mióta láttam a konzervbe gyömöszölt, konyhakész csirkét ... azóta már talán az ilyen oldalakon sem lepődöm meg. Nem, ez nem főzés, egy trutymákolás és konyhai gasztrobűnözés. Az ilyen ételeknél még a csomag kifőzött tészta+negyed kg túró+egy nagy doboz tejföl+sok cukor is jobb, finomabb és háziasabb.

bodzablog írta...

Megnéztem. Kettőt bírtam. Totál kész lettem tőle és szinte sértve érzem magam, hogy ilyen vértelen ,hölgyek', akik még a késtől is félnek, ki mertek állni a kamera elé. Egy pörköltöt így főzni? Azért olyan ez, amilyen, mert semmi tűz nincs abban sem, aki kotyvasztotta. A pörköltnek lelke van, lobogása, tüze. A jó szakács ezt át is tudja adni és benne van minden szeretet, művészet abban, amit főz.
Kész vagyok én is... és sírni tudnék, ha elgondolom, hogy tán ezen nő fel a jövő nemzedéke? Nahh... egyenek csak pörköltszaftot meg delikátot, őket minősíti... én meg maradok a jól bevált receptjeinknél :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...