2009. május 9., szombat

Curry-s rizs cukkinivel


Már nagyon le vagyok maradva a bejegyzések írásával, de sajna (vagy nem) most eléggé lefoglal az "új-gyerek" :)
Mostanában anyukám főzött és egészen elkényelmesedtem :) Na, de itt az idő és visszatérek a mindennapi kerékvágásba, újra főzök :)
Tegnap egy kis rizsre vágytam. Délelőtt a fűszereket rendezgettem a kirakatba, és a kezembe akadt az egyik kedvencem, a Madras Curry. Azt hiszem, ha csak úgy gyorsan szeretnék valami indiai szerűt készíteni a Madras Curry az a keverék, amely leginkább a segítségemre jöhet. Minden fűszer benne van ami egy jó indiai jellegű ételhez szükséges, persze, ha valaki kevésbé szereti a római köményt vagy a koriandert, vagy bármelyik alkotóelemet elkészítheti saját maga is, más arányokkal, de szerintem egész jók ezek a "gyári" keverések. Angol a fűszer és ők nagyot nem tévedhetnek indiai vonalon :)
Megfőzöm a rizst, mindenféle fűszer nélkül.
A cukkinit vékony karikákra vágom. Olajon, valami oknál fogva indiai ízekhez, mindig napraforgó olajat használok, nem olívát, mert az olíva olajnak "íze" van a napraforgó semlegesebb (szerintem) :)
Szóval olajon az apróra vágott hagymát és fokhagymát megfuttatom, és rádobom a cukkinit. Sózom, és hagyom, hogy egy kicsit megpiruljon.
Ráteszem a rizst és egy adag paradicsom szószt, majd azonnal jöhet a Madras Curry, egy fél rúd fahéj és kb. 2 cm-es vanília rúd. Alaposan összefőzöm, ha kell egy kevés folyadékkal felöntöm. Ez lehet pici víz, alaplé, tejszín, vagy még egy kevés paradicsom. Természetesen még egy kis chilli sosem árt :)
A paradicsom egy kicsit mindig savas hatású, és a chilli is elég agresszív tud lenni, ezért ha valaki úgy érzi egy ici-pici nádcukor tompítja az ízeket.
Tálaláskor megszórom koriander levéllel (saját termesztésű)!
Egyszerű, gyors és indiai :) Érdemes kipróbálni :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...