2009. május 19., kedd

Planet Sushi


Japánban még nem jártam, és a közeljövőben talán nem is megyek :), így pár ezer kilométerrel közelebb kóstoltam meg a japán konyhát, egy Sushi bárban.
Kicsit féltem, mert azért olasz, francia, spanyol konyha nem tartogat túl sok szokatlan ízt. A kínai igen, de azt meg már megszoktam.
A japán az más, gondoltam én.
Beléptem az étterembe, és mosolygós arcok fogadtak. Ez már egy nagyon jó pont, mert sajna mostanában kevés mosolygó embert lehet látni.
Mielőtt bármit is kértem volna, tudtukra adtam, hogy ez az első találkozásom a japán ételekkel (leszámítva egy londoni tálcás élményt). És azt is kértem segítsenek, mert nem szeretnék túl nagy fejest ugrani :)
Pár kérdés, kedves válasz és némi magyarázat után, úgy döntöttem, hogy a MAKI az én első lépésen a japán konyha megismerésének ösvényén.
Hármat választottam ki: Piro, Kappa és Bonito Makit.
Gondolom ez gyakori maki evőknek sokat mond, de azért leírom miből készülnek, azoknak akiknek, mint nekem ez eddig semmit sem jelentett.
A Piro Maki összetevői a rizsen és nori lapon kívül, krémsajt, lazacikra, avokádó, fodros saláta, pörkölt lazac, Teriyaki szósz, újhagyma.
A Kappa Maki uborkát és szezámmagot tartalmaz.
A Bonito Maki pedig krémsajt, Teriyaki párolt lazac, uborka és tonhalforgács.
Szerencsém volt mert épp a déli forgalom előtt jártam ott és sokat tudtam beszélgetni a személyzettel. Gondolom mikor úszik az étterem azért nem jut ennyi idő egy-egy vendégre, de most még azt is engedték, hogy nézzem, ahogy készül az étel és nem zavarta a séfet az, hogy mindent megkérdeztem és minden érdekelt :)
És, hogy melyik volt a legfinomabb? Nem tudnám eldönteni. Talán a Kappa volt a legkevésbé összetett ízű, így ezt sorolnám az én kis rangsorom végére.
A másik kettő között talán a célfotó sem tudna dönteni :)
Finom, friss, összetett ízek!
Amit nem tudtam mikor beléptem, pedig intő jelek voltak! Függővé lehet válni most már biztosan tudom :)
Konklúzió az első látogatás után: szép, elegáns étterem! kedves, segítőkész, hozzáértő személyzet! szép, stílusos terítés! Mutatós, ízléses tányér! Finom, friss, szép ételek!
Ez volt az első, de biztosan nem ez volt az utolsó látogatásom náluk :). Gyanítom végig fogom enni az étlapot.
Sajnos fényképezőgép nem volt nálam, mert nem is ide készültem, de legközelebb nem hagyom itthon :)
Ajánlom bárkinek, aki szereti és annak is aki csak szeretné megismerni a japán ételeket!
Megkapja a "külön utazást is megér" kategóriát!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...