2009. január 16., péntek

Egy kis latin amerika...

A sült csirkeszárnyat szerintem mindenki szereti! Én is!


Azért, nem mintha erre esély lenne, hogy ne unjam meg próbálom mindig máshogy fűszerezni. Most egy kicsit latin-amerikai szerű fűszerezést próbáltam :)
Tegnap bepácoltam, és egész éjszaka a hűtőben fürdött a páclében.
Fogok egy fagyasztó zacskót és abba készítem el a páclevet. A pácléhez a következőket használtam, vérnarancs leve, olíva olaj, méz, fokhagyma, római kömény, oregánó, chilli pehely, frissen őrölt bors, só. Beleteszem az egy kilogramm csirkeszárnyat. Alaposan összerázom, lezárom és pár órára a hűtőbe teszem. Én egy napig, de legalább egy egész éjszakát pácolom.
Pár óra múlva, vagy másnap, a zacskó egész tartalmát a tepsibe öntöm, amit előtte kibélelek egy sütőpapírral.
Egy másik sütőpapírt bevizezek és a csirkeszárny tetejére teszem, így kerül be a 200 C-ra előmelegített sütőbe, kb. 40 percre.
Miután ez egy maszatos kaja, mert, hogy nem egy késsel-villával ehető úri cucc, hanem olyan essünk-neki-kézzel típusú kaja, ezért nem célszerű különleges köretet csinálni hozzá. Én csak egypár szem paradicsomot és ruccolát eszek hozzá, természetesen kézzel :) Lehetne egy kis öntetet a salátára önteni, de akkor még a könyökünkön is folyna minden.

Finom, de szigorúan tilos evőeszközt használni hozzá, mert elveszti a varázsát!!!


/Páclé: 1 egész vérnarancs leve, 2 dl olíva olaj, 2 ek méz, 5 gerezd fokhagyma, 1 tk római kömény, 1 tk oregánó, 1 tk chilli pehely, frissen őrölt bors, só
1 kg csirkeszárny, 10-15 szem félbe vágott koktél paradicsom, egy marék ruccola saláta/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...