2009. január 21., szerda

Túrós piskóta


Beteg volt a gépem. Elvittem a dokihoz és megjavították. Sajnos az internet használattal néha ajándékot kap az ember, mint hajdanán a görögök.
Már túl vagyok rajta, és újra itt.
Miután ismét belekezdtem egy "majd hétfőtől" diétába, ezért, így szerdán gondoltam már elég volt belőle és sütöttem egy kis sütit.
Egyszerű piskóta és mégis remek.
A piskóta tésztát hagyományosan sütöm, mindenből ugyan annyi. 250 g liszt, vaj, cukor, 4 tojás, kk. sütőpor. Egy kevés folyadék mindig kell még bele ezt én úgy oldom meg, hogy 3 evőkanál tej és egy evőkanál vanília kivonat.
Ez mehet bele a keverőtálba és START gomb.
Mikor kész egy nagy tepsibe sütőpapírt teszek és arra öntöm a tésztát. 200 C-os sütőbe 20-25 perc alatt kész van.
Sütés közben elkészítem a krémet. A Lidl-be lehet kapni nagy vödörben, krémtúrót. Ez tökéletes egy gyors sütihez. kb 40 dkg krémtúróba belekeverek 10 dkg cukrot (finom vagy por) és egy doboz felvert tejszínhabot. Citrom reszelt héját és vaníliakivonatot. Alaposan összekeverem.
Mire ez kész addigra megsül a tészta.
Kiveszem a sütőből, egy sütőpapírt fektetek rá, és rácsra borítom. Még melegen megkenem sárgabarack lekvárral. Négy egyenlő darabra vágom. Mikor már majdnem kihűlt, megkenem őket a túrókrémmel. és egymásra rakom. A tetejére is teszek a krémből.
Miután most elég hideg van becsomagolom, és kirakom az erkélyre, hűlni kb. 2 órára, nyáron ezt a hűtővel oldom meg :)
Tálalás előtt megszórom "gyöngyökkel"!

Nagyon egyszerű és nagyjából 35 perc alatt kész van, ha nem számolom a hűlési időt :)

/250 g liszt, 250 g cukor, 250 g, vaj, 4 tojás, 1 kk sütőpor, vaníliakivonat, 3 ek tej
40 dkg krémtúró, 10 dkg cukor, 200 ml tejszín, vaníliakivonat, reszelt citromhéj, sárgabarack lekvár, díszítő cukorka/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...