2009. január 3., szombat

Libamell káposztával



Mára már végleg elegem lett az ünnepi nehéz kajákból, gondoltam készítek valami egyszerűt, könnyűt :)
Nem jött össze :)
Kinyitottam a hűtőt ... nézelődtem, kutakodtam és mi akadt a kezembe? Egy szép mosolygó libamell!!!
Végem lett azonnal, megfeledkeztem a "lájtos" menüről :)
Bevagdostam a bőrét, és forró serpenyőben sütöttem a bőrös felét 8 percig úgy, hogy percenként leöntöttem róla a zsírt. A másik oldalát is sütöttem 8 percig.
Mikor ez kész, 200 C-ra előmelegített sütőben még 20 percig sütöttem.
Míg sült a húsi készítettem hozzá egy kis köretet. A libához mit is lehetne mást enni, mint káposztát! Nem hagyományos párolt káposztát készítettem, bár azt is nagyon szeretem. Forró serpenyőbe olajat tettem, mikor eléggé felmelegedett beletettem a csíkokra vágott káposztát. Egy gerezd fokhagymát és egy cukkinit apróra vágtam, azt is hozzátettem. Mikor már kicsit puhult a káposzta öntöttem rá szójaszószt és egy kevés ötfűszer keveréket. Párszor átforgattam és le is vettem a tűzről, mert úgy finom, ha a káposzta még roppanós.
A köret és a hús, ha jól időzít az ember, pont úgy készülnek el, hogy a husi még tudjon pihenni pár percet felvágás előtt.
Kész a hús, kész a köret már csak pár dolog kell hozzá, ami nagyon fontos! Mégpedig tányér, kés, villa :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...