2009. március 13., péntek

Borkóstoló!

Erősen elgondolkoztam azon, hogy lehet-e közvetlenül borkóstolás után bejegyzést írni a blogra? Még mindig úgy gondolom, hogy kellene aludni rá egyet :)
Kellemes borok és emberek társaságában eltöltött este, után közvetlenül írni, hát nem biztos hogy olyan egyszerű mint amilyennek gondoltam, mikor az ölembe vettem a gépet, de már mindegy, ha egyszer elkezdtem akkor lássuk a medvét :)
Közben az is eszembe jutott, hogy mégis csak jó döntés azonnal írni, mert holnapra még a tokajinak is más íze lesz... :)
Szégyen vagy nem egri létemre, első alkalom volt, hogy részt vettem a Kis Dobó téren a borkóstolón. Szerencsém volt!
Nagyon remek borokat kóstoltunk, és nagyon remek társaság (remélem ők is így gondolják) verbuválódott szinte pillanatok alatt.
Már szinte közhelyként használt mondat, hogy "bor összehozza az embereket", de tényleg így van! Gyakorlott borkóstolók, gyakorlott borászok, amatőr (lásd én) kóstolgatók :) Emberek akik, egyébként nap, mint nap elmennek egymás mellett az utcán, sietnek, dolguk van, de itt és most van idő mindenre. Egy kis nosztalgia a repülő kulcscsomóról, pár sztori az újságírótól, egy-két kipréselt szó az egész este csendesen mosolygó borásztól, majd az est előrehaladtával egyre hangosabban, egymás szavába vágva, élmények, történetek és ... nevetés

A Monyók Pincészet borait kóstoltuk, abból is tízet!
Mit is lehet olyat írni a tokaji borról, amit már nálam sokkal okosabb emberek ne írtak volna le? Az, hogy testes, savas, ... stb, na ez az amiről végképp nem tudok szakszerű képet adni. Sajnos mint "műveletlen" alkoholista csak azt tudom mi az ami ízlik és mi az ami nem :)
Amit már biztosan tudok, hogy a jégbor, vagy a 6 puttonyos tokaji már nem az én világom. Nagyon finom, de már annyira édes, hogy az már nekem az egyébként édes szájúnak is szinte terhes :)
Letettem a voksom a borászat három bora mellett, amiről állítom, hogy mindenkinek meg kellene kóstolnia. Az egyik a 2007-es Furmint, a másik a szintén 2007-es Hárslevelű, illetve egy Sárgamuskotály.
Monyók Józseftől megtudtam mi az a reduktív borászat, hagyományosan hogyan kell érlelni a tokaji borokat, mi az hogy maradék cukor, meg aszútészta, illetve azt, hogy miért kell vigyázni arra, hogy a szőlőmagok nehogy sérüljenek, ...
Köszönöm a szép estét!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...