2009. március 25., szerda

Bruschetta


Ma lusta voltam bemenni a piacra reggel és itt a közeli zöldségesnél vettem pár szem paradicsomot. Hiba volt. Sajna a paradicsomnak semmi íze sem volt, de hát nem lehet kidobni semmit. Ahhoz kevés volt, hogy szószt csináljak belőle, de ahhoz viszont pont elég volt, hogy bruschettaként végezze!
Egy kicsit hamis bruschetta, mert nem kenyérből készült, hanem zsemléből :)
A paradicsomot apró kockákra vágtam. Sóztam, borsoztam, egy kis oregánó, egy kis frissen szedett (:)) bazsalikom és egy kevés olíva olaj, ennyi a "feltét".
A zsemlét három szeletre vágom, és beteszem a grillsütőbe, három percre, kb. ennyi idő alatt egy picit megszikkad. Ekkor kiveszem, úgy mint a pirítóst, fokhagymával bedörzsölöm, majd sózom, borsozom, és meglocsolom egy kevés olíva olajjal. A tetejére mozarellát szeletelek és ismét mehet be a sütőbe, annyi időre, míg a sajt rá nem olvad a zsemlére. Vigyázni kell, mert a kenyérrel ellentétben, a zsemle hamar megég.
/Azt elfelejtettem, én nem használok őrölt (iparilag) borsot, hanem minden esetben frissen őrölöm, illetve a só, sem "lisztsó" (én hívom így) hanem nagyszemű tengeri sót mozsárba török össze. Hogy ez a hóbortom honnan jött nem tudom, de ez van mindenkinek vannak bolondos dolgai :)/
Na, de térjünk vissza az eredeti témához :)
Kiveszem a zsemléket, amire szépen rásült a mozarella, és mindegyikre halmozok jó nagy adagot a már elkészített paradicsomból! Természetesen díszítésnek mehet rá egy kis levél bazsalikom :)
Hihetetlen jól esett a friss tavaszi íz (sózva fűszerezve már a paradicsom se volt olyan szörnyű). Már azt várom, hogy a saját bazsalikom mellé saját termesztésű paradicsomból készüljön a bruschetta!
Erre még várni kell :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...