2009. március 27., péntek

Gombás orecchiette

Az előző posztban ugyan leírtam, hogy próbálok lista alapján vásárolni, de mikor hófehér, nagykalapos gombát látok (annak ellenére hogy nem nagyon szeretem) nem tudok elmenni mellette. Végigszaladt az agyamon, hogy ott árválkodik a polcon a tesómtól kapott doboz orecchiette és itt meg ez a szép gomba, hát ebből csak össze kéne dobni belőle egy fincsi ebédet.


Mint mindig azzal kezdem, hogy megnézem, mennyi ideig kell főzni a tésztát. Ez azért fontos mert a tészta főzési idejéhez kell (szerintem) időzíteni a szósz elkészültét! Úgy a legfinomabb egy tésztaétel, hogy a frissen főtt tészta azonnal a szószba kerül. Mikor már "megfagy" a tészta nem lesz igazi az élet.
Ennél a tésztánál 12 perc a főzési idő, így először feltettem a vizet.
Szóval a víz már fő, kezdhetem a szósz.
A gombát megpucolom. Tudom, hogy nem kellene leszedni a "héját", de van egy olyan kényszerképzetem, hogy a fehér csiperke külsejét el kell távolítani és mindig így is teszek.
Kicsit vastagabb, "harapható" darabokra vágom a gombát. A paradicsomot apró kockákra vágom, úgy mint a hagymát is.
Forró olajon megfuttatom a hagymát és rádobom a paradicsomot. A fokhagymát kivételesen egy nagyobb lyukú reszelőn reszelem le, és jönnek a fűszerek. Só, bors, oregánó, friss bazsalikom.
Nem kell hosszú ideig főzni, mert jobb az íze, mikor a gomba még szinte friss, és nem puhán átfőtt.
Közben a tészta is elkészül. Egyenesen a szószba rakom a tésztát, és átforgatom. Ha nem elég krémes, akkor a tészta főzőlevéből még adok egy keveset hozzá.
Az utolsó pillanatban még tépkedek rá egy kevés bazsalikomot.
Tálaláshoz parmezán forgácsot teszek a tetejére.
Pillanatok alatt elkészíthető és nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...