2009. március 29., vasárnap

Szezámos csirkenyárs


Már nagyon régen ettem csirkét, ezért tegnap vettem egy csirkemellet. A húst lefejtettem a csontról, és kockákra vágtam. A szép és a kevésbé szép kockákat külön válogattam.
A szebbekből csirkenyársat csinálok, a kevésbé szépekből még nem tudom mit fogok csinálni.
A kockákat citromos olíva olajjal megkenem, sózom, borsozom. Előre beáztatott saslik pálcára húzom a csirkéket, majd megforgatom szezám magban.
200 C-ra előmelegítem a sütőt. A sütőrácsra teszek egy sütőpapírt, és többször forgatva, kb. 20-25 perc alatt szép pirosra sütöm a nyársakat.
Miközben sül a csirke, addig elkészítem az öntetet és a salátát.
Három gerezd fokhagymát apró kockára vágok, illetve egy egész piros chilli paprikát. Friss paprika helyet lehet használni chilli pelyhet is, mint ahogy én is most.
A forró serpenyőbe egy kevés olíva olajat öntök, a chillit és a fokhagymát egy picit megfuttatom. Ráteszek két evőkanál mézet, két evőkanál citromlevet, 1 teáskanál szója szószt, bazsalikomot, sózom, borsozom. Amikor a fokhagyma megpuhul kész is. Leveszem a tűzről és belekeverem az apróra vágott petrezselymet.
Az uborkát és a kumquat-ot vékonyra szeletelem, egy kis tálkába teszem sózom, egy kevés citromos olíva olajjal és balzsamecettel összekeverem, és kész.
Ekkorra a csirkenyárs meg is sül :)
A tányérra halmozok a salátából, ráteszek fejenként három csirkenyársat, és meglocsolom a meleg chillis-fokhagymás szósszal.
Nagyon különleges, friss ízű, és könnyen elkészíthető étel.
Ajánlom mindenkinek, aki szereti a különlegességeket :)

/1 csirkemell, szezámmag, egy kígyóuborka, 3-4 kumquat, 3-4 fokhagyma, 2 ek mé, 1 tk chilli pehely, bazsalikom, petrezselyem, só, bors, citromos olíva olaj, olíva olaj, citromlé/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...