2008. december 14., vasárnap

Kenyér

Már egy hete vágyom erre a kenyérre, de miután a kovásznak minimum egy hétig kell érnie, így csak ma készült el.
Múlt héten vasárnap két ek bio-rozslisztből, két ek joghurtból, fél ek langyos vízből keveréket készítettem és egy fél literes zárható befőttes üvegbe raktam.
Hétfőn tettem hozzá 4 ek lisztet és 3,5 ek langyos vizet, összekevertem és visszazártam az üveget.
Kedden szintén 4 ek liszt és 3,5 ek viz.
Szerdán a keverék felét kiöntöttem, a megmaradt keverékhez hozzáadtam 1 dl langyos vizet, amit alaposan elkevertem, majd 10 dkg lisztet adtam hozzá.
Csütörtökön, pénteken és szombaton meg kellett ismételni a szerdai "szertartást".
Vasárnap reggel kezdődhetett a kenyérsütés :)

120 g kovászt, 2 dl langyos vízzel elkevertem. A lisztet, a tengeri sót és a kovászt sima tésztává dagasztottam.
Kevés olíva olajjal megkentem és dagasztó tálba tettem. Egy óra múlva áthajtogattam és visszatettem a tálba úgy, hogy a hajtogatott oldala lefelé legyen. Ezt a műveletet négyszer ismételtem, 4 órán át óránként.
4 óra múlva, egy lisztezett (rétesliszt) konyharuhába raktam és 3 órára betakarva félre tettem kelni.
Mikor megkelt, lisztezett tepsire raktam, bevagdostam, megpermeteztem vízzel és 220 C-ra előmelegített sütőbe tettem 20 percre. 20 perc után 190 C-ra vettem vissza a hőmérsékletet és újabb 20 percig sütöttem, szép pirosra. Rácsra téve kb. 10 percig állni kell hagyni mielőtt felvágom.



Nagyon jó ötlet a friss kenyérhez: a szelet kenyérre tejfölt kenek és hajszál vékonyra szeletelt érlelt sonkát halmozok rá. Mennyei!!!!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...