2008. december 28., vasárnap

Váncza


Minden hónap első és utolsó vasárnapján régiség piacra megyek, mert szeretem nézni a régi dolgokat és remek kincsekre is szert lehet tenni.
Na, szóval ma is voltam és szétnéztem, mint mindig a könyvárúsnál is. Találtam egy régi receptes könyvet, nézegettem, forgattam és a végén úgy döntöttem, hogy haza hozom.
Jók a receptek, de ami az érdekesség az egészben, hogy találtam benne egy pályázati felhívást :)
A szórólapon 24 pályázat szövege olvasható, a receptek beküldésétől, a jelmondat pályázatokon át, egészen a háziasszonyi teendőkről szólókig.

9. számú pályázat: Beküldési határidő 1931 november 1-én
Előétel és tojásételek pályázata. Beküldendő legalább 3 (három) drb. bármilyen előétel vagy tojásétel, eredeti receptje. Csakis eredeti és az elkészítés és tálalás pontos leírásával ellátott pályázatokat veszünk figyelembe. Hideg vagy meleg előételek tetszés szerint választhatók.


24. számú pályázat: Beküldési határidő 1932. junius 15-én
"A jó háziasszony tízparancsolata" A háztartás, főzés minden vonatkozását felölelhető rövid, de tartalmas és élettapasztalatokon nyugvó tíz parancsolat irandó, melynek betartása a jó háziasszony első kötelessége.


Érdekes volt olvasni, hogy közel 80 éve milyen komoly pályázatot írt ki a Váncza cég az általuk forgalmazott leveskockák reklámozására. Nekem eddig, mikor azt hallottam, hogy Váncza, rögtön az jutott eszembe, hogy "Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral!" Ehhez képest ezen a korabeli szólólapon nem sütéssel kapcsolatos termékeket reklámoz a cég, hanem 24 féle leveskockát, a szórólap szerint "A Váncza koczkából készített levesek a friss levesekkel teljesen azonos tápértékűek, izük erőteljesebbek és kifejezőbbek, sőt a gondosabb gyári elkészítés folytán könnyebben emészthetőek." A következő ízesítésű leves kockákból válogathattak a háború előtt a háziasszonyok: gomba-, szárnyas-, halikra-, májpüré-, kelvirág-, hagyma-, zöldség-, köménymagos-, sonkásborsó-, francia-, lencse-, burgonya-, ököruszály-, borsópüré-, cserkész-, csirkeragout-, spárga-, zöldborsókrém-, dara-, vadász-, rizs-, paraj-, bab csülökkel-, királynőleves.
Mindegyikhez ír a szerző egy kis leírást. Pl.
Ököruszályleves: Húsos erőleves, mely különleges módon utólérhetetlen minőségben készül az ökör száj és farokhúsból. Remek izű. Igen ajánlhatjuk tésztás ételekhez.
Cserkészleves: Erőt, ízt és zamatot egyesíti magában e levesünk, mely gazdagon zöldségek hozzáadásával készült a kirándulók részére. A konyhában is szeretik főzni.


Sajnos sehol nem találtam az interneten képet ezekről a termékekről, pedig érdekes lenne látni, hogyan festettek a leveskockák 80 évvel ezelőtt :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...