2008. december 24., szerda

Szent Este

Szép a karácsonyfa, becsomagolva a fa alatt az összes ajándék, és kész a vacsi.
Sikerült angolosan, ahogy terveztem - egy pici hibával.
A pulykát kivettem a pácból, és hagytam picit szikkadni, és zsupsz be a sütőbe.
200 C-on, ez a kb. 4 kg-os pulyka, nagyjából 3 óra alatt gyönyörű pirosra sül. Kb. félóránként meglocsolgatom mézes fehérborral. Nagyon fontos, hogy a pulykát mindig mellével lefele kell sütni, hogy a húsa ki ne száradjon. Csak az utolsó fél órában kell a pulykát a hátára fektetni és akkor szép piros lesz mindenhol. Én, mikor megfordítom, leöntöm a pecsenyelé felét egy kis tálkába, hogy ne áztassa fel nagyon a már megpirult részeket.
Az asztalra került a pulyka, a gesztenyés kelbimbó, burgonyapüré, áfonyaszósz, pecsenyelé, szemleszósz, és egy kis hagyományos rántott hal.
Nagyon jól sikerült!
És, hogy mi volt a hiba???
Hát a citromtorta! Sajnos, előfordul, hogy az ember feledékeny és kiesik ez-az, na velem pont így történt a citrommal. Már rég óta csak és kizárólag bio citromot veszek, eszek, mert mindig attól tartok, hogy héjáról vegyszer kerül az ételbe, italba. Szóval elfelejtettem, és az utolsó pillanatban szaladtam el a piacra, és természetesen nem volt, vettem másfajtát. HIBÁZTAM!
Most már tudom, hogy jobb lett volna gyorsan kitalálni egy másik édességet nem ragaszkodni ehhez. A citrom héját, bár kellett volna, elővigyázatosságból bele sem reszeltem a sütibe, a vegyszerek miatt. Szépen elkészült a torta, tényleg nagyon szép lett, mutatós, és tökéletes. DE AZ ÍZE!!! Mintha vitriolt ettünk volna, még jó, hogy Peti kóstolt bele először és odasúgta, hogy valami nincs rendben vele, "más, mint szokott lenni". Megkóstoltam és két perc múlva az egész landolt a kukában!!!!!
Szerencsére, ez az egyetlen dolog volt, ami egy kis árnyékot vetett az estére, de "felülemelkedtem" :) és szép volt az este!!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...