2008. december 6., szombat

Segítség Karácsony! Mit Főzzek?

Pár napja kaptam egy hírlevelet a Monarchia Winery-től, azzal, hogy Mikulás nap alkalmából meghívnak egy borkóstolóval egybekötött borvásárra, ahol az oda érkező kóstolhat sajtot, sonkát, kalácsot.

Gondoltam itt a lehetőség, megveszem a bort Karácsonyra, és hát persze nagy úr a kíváncsiság is ... ott a helyem.

Kóstoltam, beszélgettem, kellemesen eltöltöttem majd egy órát. És hogy mit kóstoltam és végül mivel tértem haza?

Vettem bort az előételhez, bort a főételhez és bort a desszerthez. Illetve ez így ebben a formában nem igaz :)
Az igazság az, hogy nem az ételhez vettem bort, az étel még csak ezután jön! Megvan a bor és nincs menü, tehát a gombhoz kell majd megvennem a kabátot. Az biztos, hogy hal és szárnyas. De, hogy melyik pozícióban és milyen formában, ez még számomra is rejtély.

Most pedig álljanak itt a borok. (bárkitől szívesen elfogadok segítséget a menü összeállításához)
Sajnos nem vagyok borszakértő, csak egy lelkes amatőr, ezért segítségül hívtam a borászat hivatalos honlapját - www.monarchiawinery.com - és a szakértő ajánlását csatolom a borok mellé.

Chardonnay Battonage - 2006
A Chardonnay készítés klasszikus technológiájával alkottuk ezt a borunkat, mely lényege a kis tölgyfahordós (francia és magyar barrique) erjesztés és a seprőn tartás, többszöri felkeveréssel. Sajátos ásványosságát válogatott dűlők vulkáni talaja, friss eleganciáját, élénk savait a hűvösebb mikroklíma alakította. Érett körte és alma illata, csöppnyi vajassága, háttérben bujkáló enyhe füstössége és hosszú lecsengése ragyogóan tükrözi az Egri Borvidék adottságait és a fajta világszerte ismert arculatát. Kiváló társ szárnyas- és könnyű sertés ételekhez, valamint tenger gyümölcseihez és tésztafélékhez.

Pinot Gris Late Harvest - 2007
Korlátozott palackszámban készített, késői szüretelésű, nagytestű Szürkebarátunk savai elegánsak, lecsengése hosszú. A méz és citrusfélék aromái ananászba, licsibe csapnak át, fűszerességét cseppnyi szegfűszeg adja. Körtével és barackkal készült desszertekhez, hideg gyümölcssalátákhoz és aromás sajtokhoz ajánljuk.


Monarchia Zen - 2006
készült, „acélos tekintetű” fehérborunk. A világmárkákon túllépett, egyedi ízvilág iránt nyitott, újvilági fogyasztó kérésére adott csattanós válaszunk. Jól lehűtve, fűszeres halételekhez, könnyű tésztákhoz és salátákhoz ajánljuk.



Feladtam magamnak a leckét :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...