2008. december 29., hétfő

Maradék :)

Így karácsony után mi az, amiből a legtöbb van egy háztartásban?
Maradékból.
Még karácsonykor anyu rántott süllőt készített. A filézéskor megmaradt halcsontból, halalaplevet készítettem. A halcsontról, a maradék halhúst leszedtem, és elraktam mélyhűtőbe. Ma elővettem, és fantasztikus vacsorát készítettem belőle.

20 dkg halhús
2 dl tejszín
fél citrom
fél csomag spagetti
2 gerezd fokhagyma
1 dl fehérbor
só, petrezselyem
reszelt parmezán

Először, hogy az értékes aromák megmaradjanak, a forró olajba beledobtam a citrom héját csíkokra vágva, pillanatok múlva beletettem a halhúst. Egy picit átforraltam, belecsavartam a citrom levét, és felöntöttem az 1 dl fehérborral. Mikor a szesz elpárolgott és már csak a bor zamata maradt az ételben, levettem a tűzről, és beleöntöttem a tejszínt. A tűzre visszatéve, fokhagymát törtem bele. Fűszereztem sóval, petrezselyemmel.
A leszűrt tésztát a szószba raktam és még egyszer átforgattam az egészet.
Tányérra téve parmezán forgáccsal és petrezselyemmel díszítettem.

Figyelemreméltó maradék!

Tudományos alap nélkül, a www.body.builder.hu táblázata alapján megközelítő értékek:
Energia: 494 kcal; fehérje: 34 g; szénhidrát: 28 g; zsír: 23 g

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...