2009. február 21., szombat

Bátraké a szerencse ...

Mindenek előtt kicsit szabadkoznom kell, mert már napok óta nem került fel új recept. Sajnos rajtam is kifogott a járvány, és bár nem vett le teljesen a lábamról, de valahogy a konyha megérezte a hiányomat. Most már azonban teljes bedobással itt vagyok :) Nem is akármivel ...
Ma kipróbáltam magam, képes lennék-e csúcsgasztronómiát alkotni :) ??
Mindenki döntse el sikerült? (szerintem van még mit fejlődni, de ha a házi körülményeket veszem alapul akkor nem is olyan rossz az eredmény)
A sütinek nincs különösebb neve, mondjuk azt, hogy Hullámos sütemény szederhabbal.


A tejet a cukorral alaposan elkeverem, ha kell kicsit megmelegítem, hogy jobban elkeveredjen. A lisztet, a porcukrot, a kakaót átszitálom, majd apránként hozzáadom a tejet. Hozzáadom a tojásfehérjéket, alaposan elkeverem, hogy ne legyen csomós.
Egy sütőpapírra öntöm a masszát, és szépen vékonyra kisimítom. 180 C-os sütőben kb. 10 perc alatt kész.
Innentől kezdve kicsit gyorsan kell dolgozni, különben nem lesz hullámos a süti. Gyorsan egyforma téglalapokra vágom, és két, egymástól pár centi távolságra rakott fakanál nyelére fektetem a lapokat. Ha egy picit vastagabbra sikerült a tészta, valami nehezék kell rá, mert nem alakul ki a hullám. Így hagyom kihűlni.
A tölteléket úgy készítem, mint a tiramisu töltelékét, annyi különbséggel, hogy teszek bele pár szem szedret. A tojássárgáját a cukorral habosra keverem, beleteszem a mascarponet, majd mehet bele a szeder és a legvégén a tojásfehérje kemény habja.
A kihűlt tésztákat megtöltöm a krémmel, és kb. fél órára a hűtőbe teszem, hogy a krém megdermedjen.
Tálaláskor a tányért tetszés szerint lehet díszíteni, vagy csak egyszerűen megenni és kész ... :)

/tészta: 60 ml tej, 75 g barna cukor, 75 g procukor, 150 g liszt, 15 g kakaópor, 2 tojásfehérje
krém: 150 g mascarpone, 3 ek cukor, 3 tojás, 10 szem szeder/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...