2009. február 14., szombat

Rakott krumpli variáció

Gyakran előfordul, mármint a nem profi konyhákban (oké sajnos néha "profi" konyhában is), hanem itthon, hogy az étel külalakja, nem annyira fotogén, viszont kihagyhatatlan egy gasztroblogról.
Sajnos ez a rakott krumpli szerű is egy azok közül az ételek közül, amely nem igazán illik a "gastro-design" kategóriába, de az íze ...
Ez egy nem hagyományos, krumpli-tojás-kolbász-tejföl rakott krumpli, hanem kicsit az is, meg nem is :)
Vettem darált húst, és először úgy volt, hogy lasagna lesz belőle, de sajna elfelejtettem tésztát venni, és ez a ház előtt jutott eszembe. Na sebaj gondoltam ügyes kislány, nem rest és pikk-pakk gyúr egy kis tésztát, de mire felértem sikerült lebeszélni magam róla :))
Úgyhogy, ez a rakott krumpli a következő módon született.
Feltettem a serpenyőt, mikor forró lett beleöntöttem az olíva olajat, míg ez a kettő elérte a megfelelő hőmérsékletet gyorsan apróra vágtam egy hagymát. Ebből baj nem lehet. A hagymára rádobtam a húst, amíg fehéredett gondolkodtam, hogyan tovább?
Beugrott a borsó, az sem ronthatja el, így került bele a borsó. Jöhet a fűszer, találomra :) és hogy mi került a kezembe először? Az oregánó, és a sorsom megpecsételődött. Innen már csak úgy jöttek a fűszerek, az alapanyagok és pár perc múlva előttem gőzölgött egy borsós, húsos szósz olaszosan.
Igazából tészta illett volna hozzá, de gondoltam az úgy túl egyszerű, ezért megfőztem pár szem krumplit. Gondoltam jó kis rakott krumpli lesz belőle, és lett is ...
Meghámoztam, felkarikáztam a krumplit és szépen sorba raktam a jénai aljába, amit előtte kikentem vajjal.
A krumpli rétegre gondoltam ráteszem a borsós húst, de ekkor jutott eszembe, hogy ugye valamikor még reggel lasagnát szerettem volna csinálni és ugye egy rakott krumplit sem ront el a besamel, így az is került bele. Szóval egy réteg krumpli, besamel, hús, besamel, krumpli, besamel, és természetesen az elmaradhatatlan sajt.
Bedobtam 30 percre 200 C-os sütőbe.
Fantasztikus lett ez a lasagnának induló rakott krumpli szerű fotózhatatlan ebédféleség. :))



/1/2 kg darált hús, 1 nagyobb fej hagyma, 1/2 kg borsó, paradicsom szósz, 1 gerezd fokhagyma, 5 nagyobb krumpli, besamel mártás, só, bors, oregánó, bazsalikom, petrezselyem, sajt/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...